کد خبر : 24531
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 11:06

منتظر کاهش قیمت سکه و طلا باشیم؟

منتظر کاهش قیمت سکه و طلا باشیم؟

یک کارشناس بازار سکه و طلا در خصوص روند قیمت ها می گوید: قیمت ها فعلا روند افزایشی دارد مگر این که اتفاق خاصی رخ دهد یا روند تعدیلی صورت بگیرد، ممکن است اصلاحی صورت گیرد و قیمت کمی پایین تر بیاید.

عبادالله محمدولی کارشناس بازار سکه و طلا، به آخرین وضعیت این بازار اشاره می‌کند و می‌گوید: بازار ما فعلا نوسانی و پرالتهاب است و آن چیزی که پیش بینی کرده بودم در خصوص قیمت انس جهانی رخ داد. هر انس طلا ۲۳۳۰ دلار است و یک جهش زیاد داشت. به طبع آن در بازار داخل نیز قیمت ارز نیز یک حرکت هایی را انجام می‌دهد که روی قیمت طلا هم مجدد تاثیرگذار است.

او در ادامه می‌گوید: قیمت ها فعلا روند افزایشی دارد مگر این که اتفاق خاصی رخ دهد یا روند تعدیلی صورت بگیرد، ممکن است اصلاحی صورت گیرد و قیمت کمی پایین تر بیاید.

این کارشناس بازار سکه و طلا با بیان اینکه همیشه بین ۱۵ تا ۲۵ درصد احتمال افزایش قیمت وجود دارد، تصریح کرد: این مقدار افزایش قیمت طبیعی است، به هر حال ما در اردیبهشت ماه با توجه به افزایش قیمت در سایر کالاها و مایحتاج‌ها، باید منتظر این روند صعودی قیمت ها باشیم. اتفاقات اخیر مانند حملات هم باعث شد تا قیمت ها زودتر افزایش پیدا کند که غیرطبیعی بود.

قیمت ها فعلا روند افزایشی دارد مگر این که اتفاق خاصی رخ دهد یا روند تعدیلی صورت بگیرد، ممکن است اصلاحی صورت گیرد و قیمت کمی پایین تر بیاید.

محمدولی در ادامه می‌گوید: یک بی اعتمادی نسبت به پول ملی ما وجود دارد که هر روز ارزش آن پایین می آید و مردم را به سمت خرید سکه و ارز می‌برد. من و شما هم اگر ببینیم ارزش پولمان هرروز پایین می‌آید،به سمت ارز، طلای آب شده یا خرید ملک می رویم.

احتمال کاهش قیمت کم است، امیدوارم خدا کمک کند اتفاقات خوبی رخ دهد و قیمت ها پایین بیاید،البته نه فقط قیمت طلا و ارز، چرا که ما با قیمت طلا زندگی نمی‌کنیم.اینکه پایین بیاید و دو روز بعد مجدد دو سه برابر افزایش پیدا کند توجیه پذیر نیست.

وی در پایان با بیان این موضوع که نمی‌توانیم بگوییم قیمت ها پایین می آید، گفت: احتمالات این موضوع بسیار پایین است. امیدوارم خدا کمک کند اتفاقات خوبی رخ دهد و قیمت ها پایین بیاید،البته نه فقط قیمت طلا و ارز، چرا که ما با قیمت طلا زندگی نمی‌کنیم، بسیاری از احتیاجات روزمره ما وجود دارد که هر روز گران می‌شود. ما دنبال این هستیم کاهش قیمت و به دنبال آن تثبیت قیمت را داشته باشیم. اینکه پایین بیاید و دو روز بعد مجدد دو سه برابر افزایش پیدا کند توجیه پذیر نیست. امیدوارم شاهد کاهش قیمت در همه کالاها باشیم.

/اصلاحات نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.