کد خبر : 17440
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 - 17:46

معاون پارلمانی رییس‌جمهور:

مقدمات سرمایه‌گذاری چینی‌ها را در کشور فراهم کرده‌ایم

مقدمات سرمایه‌گذاری چینی‌ها را در کشور فراهم کرده‌ایم

معاون پارلمانی رییس جمهور تأکید کرد: چینی ها مصمم هستند که همکاری ها با ایران انجام شود و توافقات میان دو کشور به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمد حسینی درخصوص آخرین وضعیت اجرایی توافق ایران و چین، بیان کرد: در سفر رییس جمهور به کشورهای مختلف، موضوعات و توافقات اقتصادی در اولویت است به همین دلیل وزرای اقتصادی در بسیاری از سفرها، آقای رئیسی را همراهی می کنند.

وی ادامه داد: در سفرهای رئیس جمهور و هیئت همراه، اسناد همکاری بسیاری به امضا می رسد. دولت جدیت دارد که کمیسیون های مشترک این اسناد همکاری را پیگیر باشند. معاون اول رییس جمهور نیز که سفرهایی را آغاز کرده، پیگیر عملیاتی و اجرایی شدن این توافقات است.

آقای حسینی بیان کرد: برای اجرایی شدن توافقات ایران با بسیاری از کشورها ضروری است بخش خصوصی فعال شود و اگر موانعی بر سر راه صادرات ماست، برطرف گردد.

وی معتقد است که در حال حاضر شاهد تحولات خوبی در حوزه سیاست خارجی هستیم، ارتباط و همکاری با همسایگان بسیار مناسب است و با سایر کشورها نیز این همکاری ها در حال انجام است.

وی عنوان کرد: تلاش بر این است تا با اعضای سازمان شانگهای و همچنین گروه قدرت های اقتصادی و نوظهور (بریکس) ارتباطات مناسبی برقرار شود تا هم نیازهای کشور را تأمین کنیم و هم بتوانیم صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی و شرکت های دانش بنیان را به خوبی انجام دهیم.

آقای حسینی به توافق ایران و چین اشاره و خاطرنشان کرد: چینی ها در حال انجام اقدمات لازم هستند و اعلام آمادگی کردند. حتی برخی از استانداران مطرح کردند که گفت وگوهایی با چینی داشتند و مقدمات کار برای سرمایه گذاری چینی ها در کشور فراهم شده است.

وی تأکید کرد: چینی ها مصمم هستند که همکاری ها با ایران انجام شود و توافقات میان دو کشور به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد.

آقای حسینی با بیان اینکه روند اجرای توافقات ایران و چین مثبت است، گفت: باید در برخی از وزارتخانه ها همکاری و آمادگی لازم برای پیگیری برنامه ها و فعالیت ها وجود داشته باشد و همچنین بخش خصوصی باید وارد صحنه شود تا اقدامات با سرعت بیشتر و بهتری ادامه پیدا کند.

/شفقنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.