کد خبر : 14520
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1402 - 11:08

آغاز به کار معلم های جدید از اول آبان

آغاز به کار معلم های جدید از اول آبان
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گفت: ۲۵ هزار معلم جدید از اول آبان وارد کلاس‌های درس می‌شوند و مسئله کمبود معلم در این سال تحصیلی برطرف می شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ علی فرهادی روز یکشنبه در گفت‌وگویی اظهار کرد: همچنین از پایان هفته ۱۰ هزار و ۷۰۰ معلم ابتدایی در دبستان‌ها بکار گرفته می شوند.

وی افزود: با بکارگیری این تعداد معلم مساله کمبود معلم در مدارس برطرف می شود و بخشی از ظرفیت‌ها نیز خالی خواهد ماند که در آزمون‌های بعدی برای جذب معلم جدید تلاش خواهد شد. معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش همچنین درباره جذب مربی پرورشی در مدارس هم گفت: اطلاعیه جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی در مدارس به زودی منتشر می‌شود.

به گفته فرهادی، برای استخدام این تعداد مربی پرورشی با سازمان اداری و استخدامی مکاتبه شده است و مذاکرات همچنان ادامه دارد. وی گفت: تلاش می‌شود این مربیان پرورشی با مهارت‌های چندگانه به کار گرفته شوند که هم نقش مشاوره در مدرسه را داشته باشند و هم به عنوان مربی پرورشی بکار گرفته شوند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش درباره استخدام نیروهای سرایدار مدارس و بحث افزایش حقوق آن‌ها نیز گفت: با سازمان اداری و استخدامی درباره استخدام حداقل ۳۰ هزار نیروی سرایدار خدمتگذار مکاتباتی انجام شده و درخواست ارسال شده است که به محض دریافت مجوز این امر انجام خواهد شد.

کسانیکه در مرحله اول آزمون پذیرفته شده اند

به گفته فرهادی، برای جبران حقوق و مزایای نیروهای سرایدار مشغول بکار نیز با دوستان سازمان اداری و استخدامی صحبت‌های شده است تا از ظرفیت قانونی برای جبران این کمبود اقدامی صورت گیرد.

پیشتر سجاد صدیقی مشاور وزیر و مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح کامل فرآیند ارزیابی تکمیلی پذیرفته‌شدگان گفته بود: در آزمون استخدام آموزگاری ۲۸ هزار نفر قرار بود جذب شوند اما بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ ظرفیت، خالی مانده و بیش از ۵۹ هزار نفری که در مرحله اول و چند برابر ظرفیت، پذیرفته شده‌اند برای حدود ۱۸ هزار شغل محل با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در این راستا، علی فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در تاریخ ۶ مهر اعلام کرد که آموزش و پرورش، ۱۰ هزار و ۷۸۰ نفر در مرحله تکمیل ظرفیت آموزگار می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه دفترچه تکمیل ظرفیت استخدام آموزگاری هفته دوم مهر ۱۴۰۲ منتشر می‌شود، افزود: کسانیکه در مرحله اول آزمون پذیرفته شده اند، اما در مصاحبه تخصصی امتیاز لازم را نیاورده اند می‌توانندشهر دیگری در استان خود انتخاب کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.