کد خبر : 2546
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 تیر 1402 - 18:33

معامله ارز دیجیتال به کمک هوش مصنوعی/ حقیقت یا دروغ؟

معامله ارز دیجیتال به کمک هوش مصنوعی/ حقیقت یا دروغ؟

آیا می‌توان با اعتماد به بات‌های هوش مصنوعی، در بازار ارز دیجیتال ترید انجام داد؟

به گزارش اقتصاد پرس؛ با رواج بات‌های هوش مصنوعی مانند چت جی‌پی‌تی و گوگل بارد و توسعه آنها از سال گذشته میلادی تاکنون، برخی از افراد تصمیم به استفاده از بات‌های هوش مصنوعی برای انجام معاملات در فضای ارز دیجیتال کرده‌اند. با این وجود، برخی از افراد تصور می‌کنند که استفاده از این بات‌ها، نیاز فیزیکی انسان در معاملات ارز دیجیتال را حذف می‌کند، در صورتی که چنین باوری تنها منجر به ضرر در این بازار پرنوسان خواهد شد.

دروغ خودکفایی هوش مصنوعی در معاملات ارز دیجیتال

یکی از اولین اشتباهاتی که افراد در رابطه با استفاده از هوش مصنوعی در معاملات ارز دیجیتال مرتکب می‌شوند، این است که باور دارند می‌توانند تنها با ارسال درخواست خود به بات هوشمندی مانند چت جی‌پی‌تی و بدون هیچی دخالتی معامله‌های رمزارزی خود را انجام دهند. تبلیغاتی و یا دوره‌هایی که چنین ادعایی داشته باشند نیز، صرفا جهت جذب مشتریان است و در عمل صحت ندارد. با این وجود، دوره‌هایی وجود دارند که به علاقه‌مندان آموزش می‌دهند که با استفاده از بات‌های هوش مصنوعی، استراتژی‌های معاملاتی متفاوتی را پیاده کنند.

در واقع، هوش مصنوعی می‌تواند ابزاری کمکی برای معامله‌گران باشد. فعالان بازار رمزارز می‌توانند با استفاده از ابزارهای تکنیکال و الگوهای سنتی و دانش مالی در کنار بات‌های معامله‌گر هوش مصنوعی، معامله‌ای موفق داشته باشند.

هوش مصنوعی چگونه به معاملات کمک می‌کند؟

با توسعه ابزارهای هوش مصنوعی در بازار ارز دیجیتال، بات‌های هوش مصنوعی مختص به این بازار، طراحی شده‌اند که می‌توانند در جمع‌آوری تحلیل‌های منابع خبری، اخبار جدید بازار و رویدادهای تاثیرگذار بر وضعیت فضای ارز دیجیتال به معامله‌گر کمک ورزند. همچنین، این بات‌ها می‌توانند در مدیریت پورتفوی معاملاتی، ارائه استراتژی‌های معاملاتی، سیگنال‌دهی و معاملات غیراحساسی به معامله‌گران یاری رسانند.

در واقع، بات‌های هوش مصنوعی ترید ارز دیجیتال به شکل دستیارهای معامله‌ متفاوتی طراحی شده‌اند که معامله‌گران می‌توانند به صورت رایگان و یا با پرداخت هزینه، از آنها استفاده کنند و نیازی به گذراندن خاصی برای یادگیری استفاده از آنها نیست. در حال حاضر، صدها بات دستیار معاملاتی برای بازار ارز دیجیتال طراحی شده است که به کاربران امکانات مختلفی را ارائه می‌دهند.

اقتصاد پرس

نمونه ابزار هوش مصنوعی ایرانی برای کمک به یادگیری معاملات به روش تعاملی محور

شایان ذکر است که برنامه‌نویسی هوش مصنوعی‌، مبحثی جدا از استفاده از بات‌های معاملاتی هوش مصنوعی است. برای برنامه‌نویسی در این حوزه، فرد نیازمند نیاز به یادگیری زبان‌هایی مانند پایتون (کتابخانه‌های PyTorch و TensorFlow)، R و دیگر زبان‌ها و ابزارهای برنامه‌نویسی هوش مصنوعی دارد. بات‌هایی مانند چت‌ جی‌پی‌تی می‌‌توانند به افرادی که در حال یادگیری برنامه‌نویسی هستند، در تصحیح ایرادات کدنویسی و نوشتن الگوها کمک کنند.

چالش‌های معاملات ارز دیجیتال با هوش مصنوعی

در کنار مزایای متعددی که ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند در معامله‌گری ارزهای دیجیتال ارائه دهند، این بات‌ها دارای مشکلاتی نیز هستند. باید توجه داشت که برای ساخت رباتی برای معامله توسط شرکت‌های توسعه دهنده، نیاز به طی کردن مراحل پیچیده فنی، بروزرسانی مداوم و پردازش داده‌های وسیعی است. از همین جهت، ممکن است دسترسی به بات‌های معاملاتی پیشرفته برای برخی معامله‌گران پرهزینه باشد.

این بات‌ها در بهینه‌سازی کمال‌گرا هستند و در تلاش هستند تا با توجه به داده‌های گذشته، بهترین استراتژی را ارائه دهند، اما در همین بین، ممکن است نتوانند درباره آینده قیمتی یک توکن، به‌درستی پیش‌بینی انجام دهند. همین مسئله می‌تواند باعث سیگنال‌دهی قیمتی نادرست و ضرر معامله‌گر شود. از این جهت، معامله‌گر باید همواره دانش تکنیکال و قضاوت شخصی خود را نیز به‌کار گیرد.

باید توجه داشت که بازار ارزهای دیجیتال اغلب دارای نوسانات شدیدتری نسبت به دیگر بازارهای مالی است و از همین جهت، الگوریتم‌های بات‌ها ممکن است در تطبیق با تغییرات ناگهانی، ناکارآمد عمل کنند و منجر به ضرر شدید معامله‌گر شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.