کد خبر : 3062
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مرداد 1402 - 9:09

مطالبات گازی ایران از عراق به ۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون یورو کاهش یافت

مطالبات گازی ایران از عراق به ۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون یورو کاهش یافت

«محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد: تلاش با طرف امریکایی برای پرداخت مطالبات گازی ایران ادامه دارد.

به گزارش اقتصاد پرس به نقل از الفرات، السودانی با بیان اینکه مطالبات گازی ایران از عراق به ۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون یورو کاهش یافته است، اظهار داشت: ما طی ۷ ماه عمر دولت کنونی توانستیم حدود یک میلیارد و ۸۴۲ میلیون یورو از این مطالبات را به ایران منتقل کنیم. عراق پس از تکمیل پروژه‌های گاز از واردات این محصول بی‌نیاز خواهد شد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه هیات دولت اعطای روادید فردی و گردشگری به زائران اربعین از کشورهای عربی خلیج فارس را تصویب کرده است، گفت: این روادید در گذرگاه‌های مرزی رسمی از طریق مهر مخصوصی تا پایان ماه صفر اعطا خواهد شد.

نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه مشکل در پرونده برق، نخست با توقف گاز وارداتی روی داد، گفت: پیش از این امر، ما بالاترین میزان تولید برق یعنی ۲۶ هزار مگاوات را برای نخستین بار در تاریخ عراق ثبت کردیم، پس از توافق تهاتر نفت با گاز، تولید برق به روال عادی خود بازگشت.

السودانی تصریح کرد: هیات عراقی از بانک مرکزی و بانک تجارت برای توافق درباره نحوه حواله این اموال به عمان با هماهنگی وزارت خزانه‌داری امریکا به مسقط سفر کرده است.

وی با بیان اینکه بحران دلار بحران نیست بلکه یک نبرد است، اظهار داشت: نبرد دلار از یک طرف میان دولت است که بر تکمیل اصلاح نظام مالی و بانکی اصرار دارد و از سوی دیگر گروهی متضرر متشکل از قاچاقچیان و دلالان.

نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه تصمیم امریکا درباره ۱۴ بانک عراقی تحریم نیست، تصریح کرد: ملاحظاتی که درباره این ۱۴ بانک مطرح شده است مربوط به دوره گذشته است و نه الان.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.