کد خبر : 16296
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1402 - 10:56

اقدامات ویژه شرکت گاز برای مدیریت و کنترل مصرف انرژی

اقدامات ویژه شرکت گاز برای مدیریت و کنترل مصرف انرژی
مدیر هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه افزایش تعرفه پلکانی نقش بسیار مثبتی در الگوی مصرف مشترکان خانگی داشت، گفت: هزینه گاز مصرفی مشترکان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی را از مشترکان پر مصرف گاز دریافت می‌کنیم.

به گزارش اقتصاد پرس؛ مسلم رحمانی اظهار داشت: شرکت گاز برای مدیریت و کنترل مصرف انرژِی از اقدامات ویژه به خصوص اقدام قیمتی بهره گرفت.

مدیر هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز افزود: از سال گذشته بر اساس قانون بودجه و مصوبات دولت و پس از ارزیابی الگوی مصرف در اقلیم‌های مختلف کشور، تعرفه گاز را بر اساس مصرف پلکانی لحاظ و مبنای کم مصرفی در ۳ پلکان اول در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: پس از مشاهده داده‌ها، در تعرفه کم مصرف‌ها هیچ افزایش قیمتی صورت نگرفت و حتی هزینه گاز مشترکان تحت پوشش نهادهای حمایتی که در محدوده تعیینی مصرف کرده بودند رایگان محاسبه شد و منابع آن از محل مازاد پرداخت پر مصرف‌ها که در پلکان ۱۱ تا ۱۲ قرار داشتند تامین شد.

رحمانی بیان کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده مازاد مصرف هر مترمکعب گاز بین ۵ هزار تا ۶ هزار تومان محاسبه می‌شود. مدیر هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز خاطرنشان کرد: افزایش تعرفه پلکانی نقش بسیار مثبتی در الگوی مصرف مشترکان خانگی داشت.

وی با اشاره به صدور ۱۳۸ میلیون قبض ظرف ۵ ماه سرد سال در سال ۱۴۰۱ برای ۲۷ میلیون مشترک خانگی گفت: تنها ۳/۱ درصد از مشترکان در سال گذشته پرمصرف بودند؛ ولی همین تعداد مصرف‌کننده ۵ درصد از گاز خانگی بودند.

رحمانی توضیح داد: تعیین تعرفه پلکانی برای مصرف بر اساس تصمیم دولت و مجلس است و شرکت گاز قادر نخواهد بود که قیمت واقعی انرژی را از پر مصرف‌ها دریافت کنند.

منبع: ایرنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.