کد خبر : 10453
تاریخ انتشار : جمعه 7 مهر 1402 - 18:57

کلنگ زنی ۴۵۰۰ واحد مسکونی برای رفع مشکل مسکن آتش نشانان

کلنگ زنی ۴۵۰۰ واحد مسکونی برای رفع مشکل مسکن آتش نشانان
وزیر کشور گفت:‌ ساخت هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم با تمهیدات لازم، مشکل مسکن خانواده‌های آتش‌نشان برطرف شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ احمد وحیدی وزیر کشور، در مراسم گرامیداشت روز آتش‌نشان که با حضور آتش‌نشانان تهرانی در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد، با تبریک این روز به آتش‌نشانان اظهار کرد: اگر صبر خانواده‌ها و همسران و فرزندان آتش‌نشانان نباشد آن‌ها نمی‌توانند چنین کار بزرگی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی سازمان منحصر به فردی است، گفت: رشادت‌ها، خدمت‌ها و ایثار و فداکاری‌ها در این مجموعه رقم می‌خورد و این ویژگی‌ها از آتش‌نشانی یک سازمان برتر و استثنایی می‌سازد و بعد از رزمندگان دفاع مقدس که تمامیت ارزی کشور را حفظ می‌کنند و پس از مدافعان امنیت که امنیت کشور را تأمین می‌کنند، نوبت به آتش‌نشانان می‌رسد که تأمین امنیت روانی و جسمی و مالی مردم را بر عهده دارند.

وحیدی با بیان اینکه از نزدیک شاهد امدادرسانی آتش‌نشانان و عبور آن‌ها از خطرات بوده‌ام، افزود: این خدمات در سازمان آتش‌نشانی منحصر به فرد است و باید متشکر باشیم. اگر مردم در کنار خانواده‌های خود آرامش دارند به این دلیل است که می‌دانند چشمانی بیدار و آماده هستند که این چشمان آتش‌نشانان است؛ لذا می‌طلبد تا آنجا که می‌توانیم در قدردانی از آن‌ها گام برداریم و سخت بودن شغل آتش‌نشانی خواسته درستی است که باید محقق کنیم.

نظم و انضباط از ویژگی های آتش نشانان

وزیر کشور با بیان اینکه نظم، انضباط و مجهز بودن به آخرین دستاورد‌ها از آتش‌نشانی یک سازمان دانش بنیان می‌سازد، تصریح کرد: این موضوع نیز یکی دیگر از ویژگی‌های سازمان آتش‌نشانی به شمار می‌رود.

وی ضمن ابراز امیدواری از رفع مشکل مسکن آتش نشانان با اقدام خلاقانه و کلنگ زنی ۴۵۰۰ واحد مسکونی، گفت: هزار واحد مسکونی نیز در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم با این تمهیدات، مشکل مسکن خانواده‌های آتش نشان برطرف شود.

روز ۷ مهرماه در تقویم کشور برای تقدیر از رشادت‌های آتش نشانان به عنوان روز ملی آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.

۷ مهر ماه سال ۱۳۵۹ پالایشگاه آبادان در جنگ ایران و عراق از سوی دشمن مورد حمله هوایی قرار گرفت. پس از این اتفاق آتش نشانان برای اطفای حریق وارد عمل شدند، در حین اطفای حریق بار دیگر این پالایشگاه بمباران شد و تعداد زیادی از آتش نشانان در این حادثه شهید شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.