کد خبر : 5619
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 10:18

۲۶ زندانی ایرانی از ترکیه به ایران منتقل شدند

۲۶ زندانی ایرانی از ترکیه به ایران منتقل شدند
مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه گفت: سال گذشته ۲۶ نفر از زندانیان ایرانی از ترکیه به ایران منتقل شدند و رایزنی برای آزادی و انتقال سایر شهروندان ایرانی از ترکیه به داخل کشور ادامه داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ علیرضا محمودی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۲، ۹۱۴ نفر از اتباع ایرانی که در دیگر کشورها زندانی بودند. آزاد و یا به کشور منتقل شده‌اند.

طی چند سال اخیر پیگیری وضعیت ایرانیان زندانی در دیگر کشورها از جمله اولویت‌های جدی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حوزه کنسولی و رایزنی‌های دیپلماتیک بوده است. چنان‌که در این چارچوب و در مدت اخیر شاهد انتشار اخبار قابل توجهی از آزادی زندانیان ایرانی در خارج از کشور و یا استراد آن‌ها به داخل کشور برای گذراندن دوران محکومیت‌ شان بوده‌ایم. در این راستا می‌توان به آزادی سه زندانی ایرانی در قطر در اواخر هفته گذشته و یا آزادی ۶ صیاد بلوچ از کشور آفریقایی سیشل در اوسط هفته گذشته اشاره کرد.

به‌منظور بررسی اقدامات دستگاه دیپلماسی کشورمان در این حوزه و همچنین آخرین وضعیت زندانیان ایرانی در خارج از کشور گفت‌وگویی را با «علیرضا محمودی» مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انجام داده‌ایم.

بیشترین تعداد زندانیان ایرانی در ترکیه به‌سر می‌برند

وی در این مصاحبه که متن آن به شرح زیر است، با بیان این که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۲، ۹۱۴ نفر از اتباع ایرانی که در دیگر کشورها زندانی بودند. آزاد و یا به کشور منتقل شده‌اند. گفت: یبشترین تعداد زندانیان ایرانی در ترکیه به‌سر می‌برند.

علیرضا محمودی در گفت‌وگویی با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی وزارت امور خارجه حمایت از ایرانیان در خارج از کشور است. گفت: در همین چارچوب وزارت خارجه موظف است در صورتی که مشکلی برای ایرانیان خارج از کشور پیش آید. حمایت‌های لازم را از آن‌ها انجام دهد. در راستای حل مشکلات این شهروندان تلاش کند.

وی با بیان اینکه این حمایت‌ها شامل کمک‌ها و حمایت‌های قضایی، کنسولی و … است. اظهار کرد: بعضا می‌بینیم ایرانیانی که در خارج از کشور دچار مشکل می‌شوند. برای مراجعه به دادگاه یا تأمین هزینه بازگشت به کشور با مسائلی روبرو می‌شوند. ما تلاش می‌کنیم از آن‌ها در این چارچوب حمایت کنیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.