کد خبر : 11553
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مهر 1402 - 11:13

وعده معاون رئیس جمهور برای تسریع در روند واردات خودروهای کارکرده

وعده معاون رئیس جمهور برای تسریع در روند واردات خودروهای کارکرده
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در جلسه‌ای که با معاون اول رئیس‌جمهور داشتیم آقای مخبر قول داد تا هر چه سریع‌تر موضوع واردات خودروی کارکرده به کشور به جریان بیفتد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ عزت‌الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ای که با معاون اول رئیس‌جمهور داشتیم آقای مخبر قول داد تا هر چه سریع‌تر موضوع واردات خودروی کارکرده به کشور به جریان بیفتد.

بحث واردات خودروی کارکرده یکی از مطالباتی بوده که همواره با هدف تنظیم بازار و کاهش قیمت خودرو از سوی مردم و کارشناسان مطرح می شد تا اینکه دولت لایحه لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو را برای تحقق این مطالبه به مجلس ارائه کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی اواخر خرداد ماه سال جاری بود که این لایحه را تصویب کردند، لایحه‌ای که در ماده ۱۱ آمده بود که به منظور تنظیم بازار خودرو، واردات خودروهای کارکرده مجاز است. این لایحه پس از تصویب در مجلس در جلسه ۱۴ تیرماه شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت تائید و به قانون تبدیل شد.

هم اکنون دولت در حال تدوین آیین نامه این قانون است که رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، به فارس گفت که در جلسه‌ای که با آقای مخبر داشتیم ایشان در بحث واردات خودرو قول داد که این موضوع هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد و به جریان بیفتد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت:‌ آئین‌نامه واردات خودروی کارکرده هم اکنون در حال تدوین است و مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.