کد خبر : 8596
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهریور 1402 - 13:01

خاندوزی خبر داد؛

زمان صدور مجوز دستگاه‌ها برای ترخیص کالا نصف شد

زمان صدور مجوز دستگاه‌ها برای ترخیص کالا نصف شد
وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: زمان صدور مجوز دستگاه‌های متولی برای ترخیص کالا از گمرک در سال‌های گذشته به نصف رسیده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سید احسان خاندوزی در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و آشکارساز (x-ray ) گمرکات کشور اظهار کرد: حدود ۳۰ هزار فعال اقتصادی با خدمات تجاری و گمرکی رو به رو هستند و در این زمینه سرعت و سلامت فرآیندها منوط به این است که تشریفات گمرکی کشور و دستگاه‌های متولی مختلف به وظایف قانونی خودشان عمل کنند.

وی افزود: طبق دستور رئیس جمهوری باید به سمت روان‌ سازی فعالیت‌های گمرکی حرکت کنیم و تحقق آن جز با گمرک هوشمند امکان پذیر نیست. بنابراین تلاش کردیم گمرک را به مدافع حقوق تجار تبدیل کنیم و هر بخشی از زیرمجموعه‌های گمرک به وظایف خودش عمل نکند یا احیانا با فساد و تخلف رو به روست به وزارت اقتصاد گزارش کنید، تا با آن برخورد کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در سال‌های گذشته در چند زمینه توانستیم به موفقیت‌هایی دست پیدا کنیم که می‌توانیم به تسریع فرآیندهای گمرکی اشاره کرد. در ۹ ماهه گذشته، متوسط زمانی که برای صدور مجوز هر کدام از دستگاه‌های متولی نیاز بود به نصف کاهش پیدا کرده است.

خاندوزی گفت: در این میان مدت صدور مجوز سازمان استاندارد از ۱۷ روز به ۱۱ روز، سازمان دامپزشکی از ۱۳ روز به ۶ روز، سازمان غذا و دارو از هشت روز به ۴ روز و سازمان حفظ نباتات از شش روز به کمتر از سه روز کاهش یافته است.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.