کد خبر : 14497
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1402 - 10:20

سامانه بارشی جدید وارد کشور خواهد شد

سامانه بارشی جدید وارد کشور خواهد شد
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه به کشور بارش‌ها مجدداً در غرب، شرق، جنوب و شمال کشور آغاز می‌شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ «صادق ضیاییان» روز یکشنبه درباره وضعیت آب و هوا افزود: برای امروز بارش‌ها به صورت پراکنده در سیستان و بلوچستان و ارتفاعات جنوبی کرمان تداوم دارد و فردا (دوشنبه) نیز مجدداً بارش‌های خفیفی در نیمه جنوبی استان سیستان خواهیم داشت. بارش‌ها هم چنین به صورت خفیف در جنوب کرمان و شمال هرمزگان تداوم دارد.

وی افزود: سامانه بارشی از روز سه‌شنبه وارد کشور می‌شود که در ابتدا به صورت خفیف در ایلام، لرستان، مرکزی، شمال خوزستان و بخش‌هایی از همدان بارش خواهیم داشت.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: برای روز چهارشنبه بارش‌ها را بر روی رشته کوه البرز، استان مرکزی، مازندران، گلستان، چهارمحال و بختیاری خواهیم داشت. هم چنین بارش‌ها در جنوب و غرب اصفهان و خراسان جنوبی نیز انتظار می‌رود.

ضیاییان بیان کرد: روز پنجشنبه بارش‌ها در جنوب اصفهان، استان یزد، فارس، کرمان و هم چنین هرمزگان، خراسان و جنوب سیستان ادامه دارد.

کاهش دما در مرکز کشور

به گفته ضیاییان، روز جمعه هفته جاری سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود که هم‌زمان بارش‌هایی را روی کرمان و سیستان خواهیم داشت.

وی درباره وضعیت بارندگی در تهران، گفت: قرار بود روز چهارشنبه گذشته در تهران بارش داشته باشیم، اما با تغییر مدل‌ها بارشی در تهران نداریم.

ضیاییان درباره وضعیت دما در روزهای آتی گفت: تغییرات محسوسی در دما نداریم، اما از روز چهارشنبه کاهش دما تا ۲ درجه در سطح کشور خواهیم داشت.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه در مرکز کشور کاهش دما تا یک درجه و در روز چهارشنبه در شمال غرب کاهش دما داریم. روز پنجشنبه در مرکز کشور و شمال شرق کاهش ۲ درجه‌ای دما را انتظار داریم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.