کد خبر : 4626
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1402 - 11:42

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت
نگرانی تقاضا در بازار نفت، قیمت این کالای اساسی به 84.32 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی کاهش یافت. زیرا نگرانی در مورد افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا که می‌تواند تقاضا برای نفت را کاهش دهد. از نگرانی در مورد طوفان‌های گرمسیری در سواحل خلیج آمریکا که بر عرضه تاثیر می‌گذارد، پیشی گرفت.

هر بشکه نفت برنت با ۱۰ سنت کاهش ۸۴٫۳۲ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱۵ سنت کاهش ۷۹٫۹۵ دلار معامله شد.

سرمایه‌گذاران در انتظار آمارهای اقتصادی آمریکا در اواخر این هفته هستند. به تشخیص مسیر نرخ بهره در سال جاری و سال بعد کمک خواهد کرد.

جرم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا روز جمعه گفت احتمالا برای مهار تورم به افزایش بیشتر نرخ بهره نیاز داشته باشیم.

۸۰ درصد بازیگران بازار پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو در ماه آینده نرخ بهره را افزایش دهد. اما احتمال این افزایش را در ماه نوامبر ۵۶ درصد پیش‌بینی می‌کنند.

کاهش تولید اوپک پلاس

روند بهبود اقتصادی چین به دلیل بدتر شدن رکود دارایی، آمار هزینه‌های مصرف‌کننده ضعیف و افت رشد اعتبار، دچار تزلزل شده و پکن را وادار کرد تا نرخ بهره را برای تقویت فعالیت دومین اقتصاد بزرگ جهان و مصرف‌کننده نفت کاهش دهد.

تحلیلگران بانک ملی استرالیا در روز سه شنبه گفتند، در حالی که به دنبال کاهش تولید اوپک پلاس، قیمت نفت از ابتدای سه ماهه سوم به ترتیب برای برنت و نفت خام آمریکا حدود ۱۲ و ۱۳ درصد افزایش یافته است، چشم‌انداز اقتصاد چین همچنان نگران‌کننده است.

از طرفی، طوفان گرمسیری Idalia روز دوشنبه غرب کوبا را درنوردید. به سوی سمت فلوریدا آمده است. این طوفان باعث قطعی برق خواهد شد و بر تولید نفت در سواحل شرقی خلیج آمریکا تاثیر می‌گذارد.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.