کد خبر : 16992
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1402 - 10:48

اختیارات بانک مرکزی برای جلوگیری از ناترازی بانک ها افزایش می یابد

اختیارات بانک مرکزی برای جلوگیری از ناترازی بانک ها افزایش می یابد
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: اختیارات و نظارت بانک مرکزی در عملیات بانکی در قانون جدید بانک مرکزی با هدف جلوگیری از ایجاد ناترازی بانک‌ها افزایش یافته است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ عبدالجلال ایری با اشاره به تایید قانون بانک مرکزی در مجمع تشخیص مصلحت گفت: در قانون بانک مرکزی استقلال و قدرت مانور بیشتری به بانک مرکزی داده شده که بر اساس آن می‌تواند مانع برخی از تصمیمات دولت شود که این امر تاثیر مثبتی اقتصاد کشورمان خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: در قانون پولی و بانکی سهم وزرا و منصوبات رئیس جمهور بیشتر از بانک مرکزی و متخصصان بود اما در قانون جدید ترکیب هیئت عالی که جایگزین شورای پول و اعتبار شده به نفع بانک مرکزی بوده و موجب تخصصی‌تر شدن ترکیب هیئت عالی می‌شود اختیارات و وظایف این هیات نیز افزایش داشته است.

ایری با بیان اینکه ناترازی و اضافه برداشت برخی بانک‌ها به‌عنوان یک دغدغه جدی و زمینه‌ساز اخلال در نظام بانکی همواره مطرح بوده است اظهار کرد: در گذشته یکی از مشکلات بانک مرکزی عدم وجود اختیارات کافی برای برخورد با تخلفات بانکی و تعیین تکلیف بانک‌های ناسالم و ناتراز بود که در قانون بانک مرکزی اختیارات خوبی برای نظارت رئیس کل و هیئت عالی بانک مرکزی دیده شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: در این قانون اختیار و نظارت بانک مرکزی در عملیات بانکی برای جلوگیری از ایجاد ناترازی که منجر به ایجاد تورم در اقتصاد کشور شود، افزایش می یابد و امیدوارم اثر بخشی مناسبی داشته باشد.

خانه ملت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.