کد خبر : 18172
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 13:40

قیمت میوه در میادین میوه و تره بار چند است؟

قیمت میوه در میادین میوه و تره بار چند است؟
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در خصوص قیمت محصولات در سطح میادین گفت: در بخش میوه ۴۶ درصد، سبزیجات ۳۵ درصد و کالاهای اساسی بین ۲۳ تا ۲۴ درصد قیمت نسبت به سطح شهر تهران ارزان‌تر است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ ایوب فصاحت در حاشیه یکصدونودویکمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه میادین در سطح شهر تهران می‌تواند موجب فرایند تسریع شبکه توزیع باشد و به همین جهت این موضوع در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

وی با اشاره به فرآیند شبکه توزیع در سطح شهر تهران تصریح کرد: با استفاده از بستر نرم‌افزار و مدیریت واحد و تامین محصولات می‌توانیم در این مسیر گام برداریم. فصاحت با اشاره به اینکه شهر تهران نیاز به ۵۰۰ بازار در سطح محلات دارد، تصریح کرد: چنانچه ما به این تعداد بازار در سطح پایتخت برسیم، زنجیره شبکه توزیع ما کامل می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹۴ مرکز توزیع (میادین تره‌بار، بازار و مراکز عرضه دام) در سطح شهر تهران فعال هستند، گفت: بجز این مراکز، ۳۰ غرفه نیز در ایستگاه‌های مختلف مترو فعال هستند و نسبت به عرضه محصولات مورد نیاز شهروندان اقدام می‌کنند البته ما بنا داریم در طرح جدید، اقدام به افزایش غرفه‌داری در سطح ایستگاه‌های مترو نکنیم.

قیمت در میادین میوه و تره‌بار نسبت به سطح شهر تهران ارزان‌تر است

وی با اشاره به اینکه احداث ۴۰ بازار در سطح شهر تهران در سال جاری در دستور کار سازمان میادین قرار گرفته است، افزود: تاکنون ۱۰ بازار از ۴۰ بازار اشاره شده افتتاح شده‌اند و حدود ۸ بازار نیز آماده افتتاح هستند و تعدادی از آنها نیز در ماه پیش‌رو به بهر‌ه‌برداری خواهند رسید.

فصاحت با بیان اینکه ۱۲ محله از ۳۵۲ محله تهران امکان راه‌اندازی بازار یا میدان تره‌بار را ندارند، گفت: این محلات با توجه به ساختاری که دارد خانوار در آنها سکونت ندارد و به همین جهت نیازی به راه‌اندازی میدان و یا بازار تره‌بار ندارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در ادامه با اشاره به میانگین قیمت عرضه محصولات پروتئینی، کالاهای اساسی، میوه و سبزیجات در بازارها و میادین میوه و تره‌بار گفت: در بخش میوه، ۴۶ درصد، در بخش سبزیجات ۳۵ درصد و در بخش کالاهای اساسی بین ۲۳ تا ۲۴ درصد قیمت در میادین میوه و تره‌بار نسبت به سطح شهر تهران ارزان‌تر است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.