کد خبر : 3462
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 - 13:38

ادعای وزیر صمت: با وجود تحریم‌های ظالمانه کم نیاوردیم/ سرمایه‌گذاری انجام شده در صنعت برق واقعا بی‌نظیر است

ادعای وزیر صمت: با وجود تحریم‌های ظالمانه کم نیاوردیم/ سرمایه‌گذاری انجام شده در صنعت برق واقعا بی‌نظیر است

عباس علی‌آبادی، وزیر صمت در مراسم بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان، گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه کم نیاوردیم و به لطف خدا توانستیم تجهیزات تولیدی را به پیشرفته ترین کشورهای دنیا صادر کنیم.

به گزارش اقتصاد پرس به نقل از اقتصاد آنلاین؛ علی آبادی با گرامی داشت یاد شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار، ادامه داد: در شرایطی قرار داریم که با ناترازی برق در ساعاتی از شبانه روز مواجه هستیم. سرمایه‌گذاری انجام شده در برق واقعا بی‌نظیر است و محصول تلاش همکاران صنعت وزارت نیرو و همه دست اندرکاران این حوزه در بخش پیمانکاری، سازندگان و مجریان بوده و باید دست‌شان را بوسید که برای کشور ثروت عظیمی فراهم آورده و ما می توانیم بیش از ۵۰۰ مگاوات بر ساعت برق تولید کنیم، در حالی که نیاز کشور کمتر از ۴۰۰ مگاوات بر ساعت است، اما عدم تعادل در مصرف موجب شده ساعاتی در سال را کمبود داشته باشیم.

وی افزود: اولین کاری که باید در این زمینه انجام شود افزایش بهره وری است سیاستی که وزارت صمت در این دوره اعمال کرده، متاسفانه تعادل در مصرف در ساعات مختلف شبانه روز را نداریم، یعنی نیروگاه داریم و می توانیم برق تولید کنیم، اما مصرف نداریم و نیروگاه از مدار خارج می شود و عمده سرمایه گذاری انجام شده معطل می شود. این اتفاقی است که باید به آن رسیدگی شود ساعاتی که برق داریم مصرف نداریم.

وزیر صمت گفت: صنایع باید ساعت کار خود را تنظیم کنند تا زمانی که برق زیاد است، فعالیت کنند. در بعد از پیک ساعت تابستان، در همه ساعات تولید مازاد داریم، باید از این برق مازاد و این سرمایه گذاری انجام شده بهره وری کرد.

علی آبادی بیان کرد: ما در صنعت به غیر از برق به آب هم نیاز داریم، استان سمنان جزء استان های بسیار کم آب و گرم خشک است، لذا بهره وری در آب را هم باید افزایش داد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.