کد خبر : 22104
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 بهمن 1402 - 10:07

جلال محمودزاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

دلالان سیب را کیلویی ۱۲ هزار تومان از کشاورز می خرند و بالای ۵۰ هزار تومان به مردم می‌فروشند

دلالان سیب را کیلویی ۱۲ هزار تومان از کشاورز می خرند و بالای ۵۰ هزار تومان به مردم می‌فروشند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم توانمندی دولت در کنترل قیمت‌ها، گفت: از رسانه ها و مردم می‌خواهیم قیمتی که دربازار وجود دارد را به نام کشاورز ننویسند چراکه یک سوم این قیمت هم به جیب کشاورز نمی رود.

اقتصاد پرس؛ جلال محمودزاده در رابطه با وضعیت بازار میوه اظهار داشت: پولی که به دست کشاورز می رسد بسیار پایین است؛ مثلا سیب را از کشاورز کیلویی ۱۲ هزار تومان می خرند که اصلا جوابگوی هزینه های کشاورز هم نیست اما در بازار بالای ۵۰ هزار تومان به فروش می رسانند که این سود به واسطه ها می رسد.

وی ادامه داد: بنابراین برای اینکه میوه را به قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسانیم نیازی نیست که بر سر کشاورز بزنیم بلکه دولت باید سیستم توزیع میوه را خصوصا برای شب عید، به گونه ای تنظیم کند که واسطه ها حذف شوند و میوه مستقیما از سردخانه به شرکت های تعاون روستایی کشاورزی و میادیان میوه وتره بار شهرداری بیاید که در اینصورت هم کشاورز سود می برد و هم میوه با قیمت مناسب به دست مصرف کننده می رسد.

آقای محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: از رسانه ها و مردم می‌خواهیم قیمتی که دربازار وجود دارد را به نام کشاورز ننویسند چراکه یک سوم این قیمت هم به جیب کشاورز نمی رود بلکه آن را به نام عدم توانمندی در توزیع بنویسند به نظر من دولت و جهاد و سازمان شهرداری‌ها اگر برنامه خوبی در توزیع داشته باشند، این قیمت ها حداقل ۵۰ درصد کاهش خواهد داشت.

وی در رابطه با قیمت بازار شب عید اظهار داشت: وظیفه ای به وزرات جهاد برای تنظیم بازار دادیم که می تواند از سازمان تعاون روستایی و پشتیبانی امور دام، میوه و گوشت را بخرد و در انبارها نگه دارد و زمانی که در سال جدید افزایش قیمت داشتیم با تزریق آن به بازار، قیمت ها را تنظیم کند و این وظیفه وزارت جهاد کشارزی است.

/شفقنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.