کد خبر : 8708
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهریور 1402 - 21:08

جدید ترین قیمت میوه در بازار + جدول

جدید ترین قیمت میوه در بازار + جدول
تناقض عجیبی در بازار میوه وجود دارد با وجود اینکه خریدار کم است اما قیمت هم بالاست که این بر خلاف قانون عرضه و تقاضا هم است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بازار میوه در دو روز مانده از تابستان به دلیل بالا بودن قیمت‌ها کساد است و تب و تاب همیشگی را ندارد، رشد قیمت میوه که حتی در فصل گرم هم ادامه داشت باعث شده خریدار کمتر شود و البته قیمت ها هم در اوج بماند که این خود تناقض عجیبی است.

درباره این تناقض که چطور می شود هم خریدار کم شود و هم قیمت ها بالا باشد که در واقع خلاف قانون عرضه و تقاضا هم است با یک کا رشناس کشاورزی صحبت کردیم.

ابراهیم مرادزاده گفت: بالا بودن هزینه های تولید میوه باعث شده که تولید کننده و فروشنده به کمتر از یک حدی نفروشد زیرا فکر می کند که حاشیه سودی نخواهدداشت.

کارشناس کشاورزی گفت: قیمت نهاده هایی مانند سم و کود و هزینه کارگری برای باغدار بالا رفته است، به ویژه این رشد قیمت پس از حذف ارز دولتی نهاده‌ها بیشتر شد و تولید کننده برای جبران آن مجبور به بالا بردن قیمت است.

میدان مرکزی میوه و تره بار که محل عمده فروشی است

وی اضافه کرد: البته بخش زیادی از رشد قیمت ها مربوط به دلالی و واسطه گری است که در این بازار بیش از سایر بخش ها است که بعضا از سر زمین تا رسیدن به دست مصرف کننده چندین بار دست دلالان میوه می چرخد و قیمت را تا سه برابر بالا می برند.

مرادزاده افزود: در میدان مرکزی میوه و تره بار هم که محل عمده فروشی است نیز نظارت ها کامل نیست و باعث سوء استفاده برخی مغازه داران می شوند و آنها بیش از نرخ مصوب ۳۵ درصد به قیمت میوه خرده فروشی اضافه می کنند.

جدیدترین قیمت میوه در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به این شرح است:

اقتصاد پرس

اینها قیمت های عمده فروشی است که مغازه داران حدود ۳۵ درصد هم به این قیمت ها اضافه می کنند.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.