کد خبر : 18035
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 - 21:29

افزایش قیمت در میان ایران‌خودرویی‌ها؛ « پژو۲۰۷ دنده‌ای» گران شد

افزایش قیمت در میان ایران‌خودرویی‌ها؛ « پژو۲۰۷ دنده‌ای» گران شد
امروز 20 آبان 1402 پرطرفدارهای ایران‌خودرو چه سمت و سویی‌ داشتند؟ ارزیابی بازار از بازگشت افزایش قیمت به این بازار حکایت دارد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ افزایش قیمت در بازار امروز در حالی رقم خورد که دو شرکت ایران خودرو و سایپا خود را برای دور جدید فروش محصولات از مسیر سامانه یکپارچه فروش آماده می‌کنند. ایران خودرویی ها در این دوره با محصولات جدید خود شامل «دنا پلاس با موتور EF7P و گیربکس دستی ۶ سرعته، دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک آپشنال، سمند سورن پلاس با موتور XU7P، پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی و سقف شیشه ای (پانوراما) ارتقا یافته، پژو ۲۰۷ با گیربکس اتوماتیک و سقف شیشه ای (پانوراما) ارتقا یافته، رانا پلاس ارتقا یافته، تارا با گیربکس دستی ۶ سرعته (تارا V1P) و تارا با گیربکس اتوماتیک LX (تارا V4) حضور دارند.

شیوه جدید فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو به این صورت است که شرکت های خودروساز این امکان را پیدا می کنند تا علاوه بر فروش محصولات جدید، مازاد تولید خود را نیز پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودرو قرار دهند.

هرچند استارت طرح‌های اینچنینی باید بازار را به سمت کاهشی شدن هدایت کند، اما ارزیابی‌ها نشان می‌دهد ایران‌خودرویی‌ها امروز روند افزایشی داشته‌اند.

براساس ارزیابی بازار امروز «تارا اتوماتV2 » و «۲۰۷ دنده‌ای» بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند و با افزایش ۵ میلیونی راهی بازار شدند.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو۲۰۷ دنده‌ای»، «هایماS8» ، «تارا اتوماتV2»، «پژو ۲۰۶ دنده‌ای»، «دنا پلاس ۶ دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو ۲۰۶ دنده‌ای» در بازار ۴۸۷ میلیون تومان قیمت خورد و نسبت به روز گذشته رشدی ۴میلیون تومانی داشت. اما «هایما S8 پلاس» امروز بدون تغییر راهی بازار شد و یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

از سوی دیگر ارزیابی بازار از رشد ۵ میلیونی «تارا اتوماتV2 » در بازار امروز حکایت دارد، این خودرو امروز ۷۸۰ میلیون تومان قیمت خورد.

از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان می دهد خانواده دنا امروز تغییر قیمت نداشتند و با این شرایط «دنا پلاس ۶دنده توربو» هم در بازار ۷۴۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم ۸۰۹ میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «۲۰۷ دنده‌ای» هم در بازار ۶۱۵ میلیون تومان قیمت خورد و رشد ۵ میلیونی داشت.

اقتصاد پرس

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.