کد خبر : 1925
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 خرداد 1402 - 13:24

قیمت خودرو ۳۱ خرداد ۱۴۰۲/ حمله سورن پلاس به کانال ۶۰۰ میلیون

قیمت خودرو ۳۱ خرداد ۱۴۰۲/ حمله سورن پلاس به کانال ۶۰۰ میلیون

قیمت خودرو از ابتدای هفته اخیر، روند صعودی ضعیفی را در حال طی کردن است که مهم‌ترین دلایل آن، آزادسازی حساب‌های وکالتی و نوسان ضعیف دلار است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ قیمت خودرو امروز ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲، باتوجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، با تغییراتی نسبت به روز گذشته همراه بود.

با پیگیری روند بازار از آغاز هفته تاکنون، مشاهده می‌شود که اغلب محصولات، با رشد چند درصدی نسبت به هفته گذشته همراه بودند. یکی از عمده دلایل پایین نرفتن قیمت‌ها، کف سازی خوب از سوی اکثر محصولات بازار بود.

به‌طوری که هفته گذشته، اکثر محصولات مونتاژی به قیمت‌های درب کارخانه، نزدیک و حتی برخی زیر قیمت کارخانه معامله می‌شدند. بنابراین بازار توان کاهش بیش‌از این نداشت. آزادسازی پول‌های بلوکه شده از یک سو و مشکلاتی که برای سامانه یکپارچه به‌وجود آمد، می‌توانست سیگنال قوی برای افزایش قیمت در بازار باشد.

اما همان‌طوری که مشاهده می‌شود، قیمت خودرو با شیب بسیار اندک در حال افزایش است. دلیل شیب اندک می‌تواند تاثیر گذاشتن اخبار مربوط به واردات، روی قیمت خودرو باشد.

قیمت خودروهای داخلی

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به شرح زیر ثبت شده است.

اقتصاد پرس

پراید ۱۱۱، هاچ‌بک اقتصادی گروه خودروسازی سایپا، که تقریباً سه روز بدون تغییر بود، امروز نیز همانند روز گذشته با همان نرخ ۳۵۵ میلیون تومانی معامله شد.

سمند سورن پلاس از دیگر خودروهای بازار داخلی بود که به‌نسبت، افزایش قیمت بالایی تجربه کرد. این سدان جدید ایران خودرو با افزایش ۱۱ میلیونی، به نرخ ۵۹۳ میلیون رسیده و در تلاش برای گرفتن کانال ۶۰۰ میلیونی شد.

پژو پارس LX TU5 نیز با پیروی از هم رده‌ای‌های خود، با ۶ میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، با نرخ ۶۳۱ میلیون تومانی معامله شد.

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای خارجی و مونتاژی، تلاطم‌های قیمت خودرو بسیار کمتر از بازار داخلی است.

ام‌وی‌ام X22 PRO، پس‌از باز پس گیری کانال یک میلیارد تومانی، فعلاً توان حرکت نداشته و با همان نرخ خرید و فروش شد.

جک J4 اما پس از کاهش‌های پیوسته، سرانجام تصمیم به افزایش قیمت گرفت. این سدان اقتصادی کرمان موتور با افزایش ۱۵ میلیون تومانی که تجربه کرد، به قیمت ۷۹۵ میلیون تومان رسید که در صدد گرفتن کانال ۸۰۰ میلیونی است.

بسترن B30 بهمن موتور نیز، که با انتشار اخبار مربوط به تولید دوباره، کاهش قیمت شدیدی در بازار تجربه کرد، امروز با حدود ۷ میلیون افزایش قیمت، به نرخ یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان خرید و فروش شد.

اقتصاد پرس

فیدلیتی پرایم ۵ نفره از کراس‌اوورهای مونتاژی با بیشترین افزایش قیمت در بازار محسوب می‌شود. این خودرو با افزایش ۳۲ میلیون تومانی، به قیمت یک میلیارد و ۷۰۳ میلیون تومان رسیده و توانست کانال یک میلیارد و ۷۰۰ میلیونی را پس بگیرد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

باتوجه به تعطیلی‌های آخر هفته پیش‌رو، انتظار نمی‌رود که تغییرات قیمتی در این دو روز انجام بگیرد. اما همان‌طور که در ابتدای گزارش نیز اشاره شد، طی هفته‌های جاری، چند فاکتور مهم روی قیمت خودرو تاثیر گذار است.

اولین و مهم‌ترین فاکتور، تغییرات نرخ ارز بوده که به‌دلیل نوسان‌های اندک، تاثیری روی تغییر قیمت خودروها نمی‌گذارد. یکی دیگر از فاکتورها، پول‌های بلوکه شده و کلیت مشکلات مربوط به سامانه یکپارچه بوده که به‌عنوان اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت، روی بازار تاثیر می‌گذارد.

اما اخبار مربوط به واردات خودروهای نو و کارکرده، سعی بر کاهشی کردن دوباره قیمت‌ها دارد که آن‌طور که باید، در انجام آن، موفق نیست.

بنابراین، درصورتی که هیچ‌یک از فاکتورهای ذکر شده، تغییر محسوسی نداشته باشند، خودروها هم‌چنان با شیب اندک، در قیمت‌های خودشان نوسان خواهند داشت.

/تجارت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.