کد خبر : 19597
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 - 22:18

جدیدترین قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار؛ پراید، کوئیک، دنا، ام وی ام،فونیکس و فیدلیتی چند شد؟

جدیدترین قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار؛ پراید، کوئیک، دنا، ام وی ام،فونیکس و فیدلیتی چند شد؟
امروز هم قیمت خودرو مانند روز گذشته تغییرات چندانی ندارد. اعلب خودروهای داخلی و خارجی ثبات قیمت دارند و فقط در برخی از مدل ها افت و خیز کمی دیده می شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۴۰۲، با ثبات گزارش می‌شود. اغلب محصولات در بازار خودروهای داخلی و مونتاژی بدون هیچ تغییری، با همان نرخ‌های روز گذشته به معامله می‌رسند؛ اما تعداد انگشت‌شماری از مدل‌های موجود در بازار، نوسان اندکی را تجربه می‌کنند.

نرخ دلار برخلاف انتظارات در روز گذشته، با افت جزئی و برای لحظاتی به زیر کانال ۵۰ هزار تومان رسید؛ اما دوباره افزایش یافته و در محدوده ۵۰ هزار تومان ثابت شد. همین امر احتمالاً قیمت برخی از خودروها را در بازار با تغییراتی مواجه کند. از سوی دیگر واردات خودروهای صفر کیلومتر که روز به روز تسهیل می‌شود، می‌تواند روی بازار خودروهای دست‌دوم وارداتی بسیار تأثیرگذار باشد.

قیمت خودرو های داخلی از آغاز امروز تغییری ندارد

کوییک دنده‌ای R از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که طی هفته‌های گذشته نوسانات جزئی داشته و امروز نیز بدون تغییر، روی کانال ۳۵۷ میلیون تومان معامله می‌شود.

شاهین G از سدان‌های لوکس سایپا به شمار می‌رود که از چند روز گذشته روی کانال ۵۸۵ میلیون تومان ثابت شده و تغییری ندارد.

پژو پارس LX TU۵ از هم رده‌های سمند سورن بوده اما به دلیل محبوبیت بیشتر در بازار، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. این خودرو همانند روز گذشته با نرخ ۶۲۷ میلیون تومان معامله می‌شود.

اقتصاد پرس

دنا پلاس ۶ دنده توربوشارژ که پرقدرت‌ترین سدان تولیدی شرکت ایران خودرو است، نسبت به روز گذشته سه میلیون تومان ارزان شد تا به نرخ ۷۳۲ میلیون تومان برسد.

قیمت خودروهای مونتاژی نیز امروز غالباً ثابت است و تغییر چندانی ندارد

ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای اسپرت لاکچری یکی از ارزان‌ترین کراس‌اوورهای کامپکت مدیران خودرو است که پنج میلیون تومان نسبت به روز گذشته گران‌تر شده و به نرخ ۷۱۵ میلیون تومان رسیده است.

اقتصاد پرس

جک J۴ آپشنال یکی دیگر از خودروهای اقتصادی مونتاژی بوده که توسط کرمان موتور تولید می‌شود. این خودرو نیز با قیمت ۷۳۵ میلیون تومانی خرید و فروش می‌شود.

فردا SX۵ کراس‌اوور مونتاژی شرکت فردا محسوب می‌شود که تغییرات چندانی در بازار ندارد. این خودرو امروز نیز تغییری نداشته و با نرخ یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان سقوط کرد.

اتفاقاتی همچون کاهش عرضه خودرو توسط خودروسازان و افزایش قیمت چشم‌گیر محصولات جدید داخلی که در گذشته می‌توانست تأثیر چشم‌گیری روی بازار خودرو داشته باشد، اکنون نمی‌تواند قیمت‌ها را نوسانی کند و اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی، نوسان قیمت چندانی را تجربه نمی‌کنند.

بنابراین رکود به وجود آمده در بازار خودرو آن‌چنان سنگین است که احتمالاً طی روزهای آینده نیز خبری از تغییرات قیمتی عجیب و غریب نباشد؛ اما باید در نظر داشت که بالا و پایین شدن نرخ دلار در بازار آزاد می‌تواند قیمت خودرو را مستقیماً تحت تأثیر قرار دهد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.