کد خبر : 1798
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 خرداد 1402 - 9:52

قیمت خودرو امروز ۲۸ خرداد ۱۴۰۲/تیک‌آف دوباره قیمت خودرو

قیمت خودرو امروز ۲۸ خرداد ۱۴۰۲/تیک‌آف دوباره قیمت خودرو

اقتصاد پرس؛ قیمت خودرو امروز، ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۲، با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، وارد مدار صعودی شد. اصلی‌ترین علت تیک‌آف خودرو را می‌توان از بین رفتن شرایط نزولی دلار و اخبار ضد و نقیض سامانه یکپارچه و شورای رقابت دانست. با توجه به تجربیات گذشته در چنین موقعیت‌هایی مردم برای حفظ ارزش

اقتصاد پرس؛ قیمت خودرو امروز، ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۲، با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، وارد مدار صعودی شد. اصلی‌ترین علت تیک‌آف خودرو را می‌توان از بین رفتن شرایط نزولی دلار و اخبار ضد و نقیض سامانه یکپارچه و شورای رقابت دانست.

با توجه به تجربیات گذشته در چنین موقعیت‌هایی مردم برای حفظ ارزش پول خود به سراغ بازار های مشخصی از جمله طلا، سکه و دلار میرفتند اما چند سالی است که خودرو به محبوب ترین بازار برای سرمایه گذاری مردم ایران تبدیل شده است همین موضوع باعث شده است تا با اندک تغییری در قیمت دلار یا خودرو عرضه‌ای کاذب که بیش از نیاز واقعی یک مصرف‌کننده است اتفاق بیفتد.

قیمت خودروهای داخلی

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به شرح زیر ثبت شده است.

کوییک دنده‌ای s، که به عنوان به‌روزترین شناخته می‌شود با افزایش قیمتی در حدود چهار و نیم میلیون تومان جز خودرویی با افزایش قیمت متوسط بود.

قیمت خودرو

پراید ۱۱۱، که یکی از محبوب‌ترین و در عین حال پرفروش‌ترین محصولات نارنجی‌های جاده مخصوص بود با هفت میلیون تومان افزایش قیمت رکورد‌دار بیشترین افزایش قیمت در محصولات سایپا بود.

در سوی دیگر جاده مخصوص محصولات ایران خودرو نیز از قافله افزایش قیمت باز نماندند و با میانگین نرخ حدود یک ونیم درصد افزایش قیمت هفته خود را آغاز کردند.

سمند LX ساده، با ۹ میلیون تومان افزایش قیمت با شوکی نسبتا ناگهانی از ثبات قیمت چند روزه‌ی خود خارج شد.

اما تارا اتوماتیک، محصول جدید و کمیاب ایران‌خودرو در خیابان‌های کشور با افزایش قیمت ۱۵ میلیون تومانی عنوان بیشترین افزایش قیمت در بین خودرو‌های داخلی را از آن خود کرد.

قیمت خودروهای مونتاژی

بازار خودرو‌های داخلی و مونتاژی معمولا از یکدیگر پیروی می‌کنند، اما امروز بازار مونتاژی‌ها به شکل کامل به جز در مورد دو محصول کرمان‌موتور از بازار خودرو‌های داخلی جا ماند و اکثر خودرو‌ها بدون هیچ نوسانی درجایگاه قیمتی روز قبل خود باقی ماندند.

جک S۵ نیوفیس،با افزایش قیمت ۳۱ میلیون تومانی به قیمت یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان رسید تا بار دیگر متفاوت بودن خود را در بین محصولات چینی هم رده و هم سن خود به رخ بکشد.

اقتصاد پرس

جک J۴، دیگر محصول خودروسازان بم که از آن با عنوان ارزان‌ترین مونتاژی بازار هم از آن یاد می‌شود با افزایش قیمت ۱۵ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته خود را همچنان در کورس پرنوسان‌ترین خودرو‌های بازار حفظ کرد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آتی

با توجه به آغاز روند صعودی بازار و قطعی شدن مشکل عرضه خودرو صفر به بازار توسط کارخانه‌های خودروسازی بازار روند صعودی خود را با شیبی ملایم حفظ کرده است، اما خبری که می‌تواند شوک بزرگی به بازار و خصوصا بازار مونتاژی‌ها وارد کند؛ اعلام خبر قطعی نتیجه اختلافات شورای رقابت با مونتاژکاران است.

در صورت عدم توافق و عدم پذیرش قیمت‌ها توسط مونتاژکاران قطعا بازار مونتاژی‌ها از این ثبات خارج خواهد شد و اگر اخبار حاصله حاکی از توافق بر سر قیمت‌ها باشند احتمالا بازار با حفظ ثبات در برخی خودرو‌ها دچار نوسان شود.

/تجارت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.