کد خبر : 15942
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1402 - 12:55

قیمت جهانی نفت سقوط کرد

قیمت جهانی نفت سقوط کرد
قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا که سرمایه‌گذاران در آستانه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و انتشار آمار اقتصادی جدید چین، محتاط شده بودند، بیش از یک درصد کاهش یافت.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۱۱ سنت معادل ۱.۶ درصد کاهش، به ۸۹ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۳۴ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش، به ۸۴ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه رسید.

تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت «سی ام سی مارکت» در این باره گفت: با وجود تشدید جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی، حمله زمینی کاملا قابل پیش بینی بود. تحولات آخر هفته، عدم گسترش جنگ در خاورمیانه را نشان داد و باعث عقب نشینی قیمت نفت شد.

نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت روز جمعه پس از آغاز عملیات زمینی نیروهای اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه و تشدید نگرانی‌ها نسبت به احتمال گسترش جنگ و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه، سه درصد صعود کرده بودند.

سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه نشست روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا، آمار اشتغال آمریکا و درآمد اپل برای ارزیابی هر گونه نشانه‌ای از کندی اقتصادی و متاثر شدن تقاضا برای نفت در بزرگترین مصرف کننده جهان هستند.

انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. با این حال، بانک‌های مرکزی انگلیس و ژاپن هم سیاست پولی خود را بازبینی خواهند کرد.

چین در هفته جاری شاخص مدیران خرید بخش تولید و خدمات را منتشر خواهد کرد. سرمایه‌گذاران برای ارزیابی وضعیت چین که بزرگترین واردکننده نفت در جهان است، منتظر این آمار هستند.

در شرایطی که تحولات خاورمیانه، سرمایه‌گذاران را مضطرب نگه داشته و باعث نوسان قیمت‌ها شده است، نفت برنت و شاخص نفت آمریکا هفته گذشته برای نخستین بار در سه هفته اخیر، سقوط کردند.

واندانا هری، موسس شرکت «واندا اینسایتس» در این باره گفت: اما آخر هفته گذشته، نشان داد جنگ به سرزمین‌های اشغالی و غزه محدود مانده است. از این رو، نفت وضعیت بیش خرید پیدا کرد و احتمالا روند کاهش آن ادامه پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، شهروندان فلسطینی در شمال غزه، روز دوشنبه حملات هوایی و توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی همزمان با ورود نیروهای زمینی این رژیم با پشتیبانی تانک‌ها را گزارش کردند.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.