کد خبر : 17819
تاریخ انتشار : جمعه 19 آبان 1402 - 9:22

قیمت جهانی نفت امروز (۱۹ آبان)

قیمت جهانی نفت امروز (۱۹ آبان)
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۸ سنت معادل ۰.۷۲ درصد افزایش به ۸۰ دلار و ۵۹ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز جمعه تغییر چندانی نداشته اما در آستانه سومین کاهش هفتگی قرار دارد. نگرانی در مورد اختلال در عرضه نفت به خاطر جنگ رژیم صهیونیستی و حماس کاهش یافته و از طرف دیگر، ترس از کاهش تقاضا افزایش یافته است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۸ سنت معادل ۰٫۷۲ درصد افزایش به ۸۰ دلار و ۵۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۳ سنت معادل ۰٫۵۷ درصد افزایش، ۷۶ دلار و ۱۷ سنت معامله می‌شود.
قیمت نفت برنت ۵٫۷ و نفت آمریکا ۵٫۹ درصد طی یک هفته گذشته کاهش یافته است. سه هفته پیاپی کاهش قیمت طولانی‌ترین روند افت قیمت برای هر دوی این شاخص‌های نفتی از اواسط آوریل بوده است. قیمت نفت در آن دوره ۴ هفته پیاپی کاهش یافته بود.

تقاضای نفت از سوی چین بزرگترین وارد کننده نفت دنیا رو به افزایش است

تحلیلگران عقیده دارند تهدید اختلال در عرضه نفت از سوی خاورمیانه رو به کاهش است،  چون درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس فعلاً به غزه محدود شده است.
کاخ سفید در روز پنجشنبه اعلام کرد رژیم صهیونیستی موافقت کرده عملیات نظامی در بخش‌هایی از شمال غزه را روزی ۴ ساعت متوقف کند، اما هیچ نشانه‌ای از توقف کامل حملات نیست.
ترس از اختلال در عرضه در شرایطی فروکش کرده که نگرانی در مورد تقاضای نفت مخصوصاً از سوی چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا رو به افزایش است.
اطلاعات اقتصادی ضعیف چین در این هفته نگرانی در مورد کاهش تقاضا را افزایش داده است. به علاوه، پالایشگاه‌های چین که بزرگترین خریدار نفت خام عربستان به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت دنیا هستند، نفت کمتری برای ماه دسامبر تقاضا کرده‌اند.
اما تحلیلگران عقیده دارند این افت قیمت نفت به زودی متوقف شده و قیمت‌ها دوباره رو به افزایش خواهند بود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.