کد خبر : 19020
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 - 13:51

افزایش قیمت نفت با اعلام تحریم‌های نفتی آمریکا علیه روسیه

افزایش قیمت نفت با اعلام تحریم‌های نفتی آمریکا علیه روسیه
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳ دلار و ۱۹ سنت معادل ۴.۱۲ درصد افزایش به ۸۰ دلار و ۶۱ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به نقل از رویترز، قیمت نفت که در روز پنجشنبه به پایین‌ترین رقم طی چهار ماه گذشته رسیده بود دوباره افزایش یافته است. اعلام تحریم‌های آمریکا علیه برخی از کشتی‌هایی که نفت روسیه را حمل می‌کردند از قیمت نفت حمایت می‌کند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳ دلار و ۱۹ سنت معادل ۴٫۱۲ درصد افزایش به ۸۰ دلار و ۶۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ دلار و ۹۹ سنت معادل ۴٫۱۰ درصد افزایش ۷۵ دلار و ۸۹ سنت معامله می‌شود.

وضع تحریم‌های آمریکا در این هفته علیه شرکت‌های کشتیرانی و نفتکش‌هایی که نفت روسیه را بالاتر از سقف قیمت تعیین شده توسط گروه ۷ حمل می‌کنند، تا حدی جبران کاهش قیمت روز پنجشنبه را کرد.

اما هر دوی این شاخص‌های نفتی بیش از یک درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشتند و چهارمین کاهش پیاپی هفتگی را ثبت کردند. افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و ادامه تولید بالای این کشور از دلایل سقوط قیمت نفت بوده است.

تشدید بحران بازار مسکن در چین و رشد آهسته بخش صنعت در این کشور هم بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است.

تولید کنندگان نفت آمریکا طی یک سال گذشته تعداد چاه‌های فعال خود را به خاطر کاهش قیمت نفت پایین آوردند. اما تعداد چاه‌های نفت آمریکا در این هفته ۶ حلقه افزایش یافت که بیشترین افزایش از ماه فوریه بود.

بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند با توجه به اینکه قیمت نفت خام برنت زیر ۸۰ دلار در هر بشکه رسیده، عربستان و روسیه کاهش تولید داوطلبانه خود را تا پایان سال جاری میلادی ادامه دهند. ائتلاف اوپک پلاس که از سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش تشکیل شده قرار است در اجلاسی که پایان این ماه برگزار می‌شود در مورد کاهش بیشتر تولید تصمیم گیری کند.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.