کد خبر : 14428
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 15:55

قرارداد صادرات خودرو به روسیه و بلاروس امضا شد

قرارداد صادرات خودرو به روسیه و بلاروس امضا شد
معاون وزیر خارجه گفت: برای صادرات خودرو به کشورهای های هدف از جمله روسیه و بلاروس تلاش زیادی انجام شده و قراردادهایی نیز در این زمینه منعقد شد و در حال پیگیری است.

به گزارش اقتصاد پرس؛  مهدی صفری معاون وزیر خارجه در مراسم روز ملی صادرات اظهار داشت: ارزآوری تنها صادرات نیست و مسائلی مانند انتقال تکنولوژی، صدور خدمات فنی مهندسی، می‌تواند ارزآوری مناسبی را برای کشور داشته باشد و با همکاری وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت برای توسعه آن گام برداشته می شود.

وی افزود: بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با تجارت خارجی و صادرات و توجه رئیس جمهور کشورمان، وزارت امور خارجه نیز سیاست‌های توسعه صادراتی و بهبود روابط تجاری را دنبال می‌کند.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: کشورهای آفریقایی در آسیا و آ س آن و آمریکای لاتین از جمله کشورها و هدف‌های مناطق صادراتی هستند که با آنها برای توسعه ارتباطات تجاری تلاش زیادی می‌شود چرا که برخی از این کشورها در گذشته علاقمند به تجارت با ما نبودند و ارتباطی نداشتیم ولی اکنون برای توسعه روابط با آنها تلاش می‌شود.

صفری تصریح کرد: برای صادرات دانش‌بنیان تلاش زیادی می‌شود به طوریکه اکنون در کشورهای آمریکای لاتین تنها یک پروژه صادراتی به ارزش ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار داریم.

وی افزود: در حوزه خدمات فنی مهندسی یکی از اهداف‌ما در کشورهای مشترک‌المنافع آسیای مرکزی سی آی اس،‌ است. در این کشورها برای شبکه‌های انتقال گاز اقدام شده است که صادرات آن به ۱٫۲ میلیارد دلار خواهد رسید.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به رفع مشکل ترانزیت با کشور ترکمنستان گفت: این کشور در گذشته ۱٫۵ دلار برای هر کیلومتر ترانزیت دریافت می‌کرد که بر اساس اقدامات انجام شده اکنون این رقم به صفر رسیده است.

امضای قرار داد صادرات خودرو به روسیه و بلاروس

وی اظهار داشت: زمینه برای توسعه تجارت با کشورهای عضو شانگهای بریکس خود باعث رسیدن به برنامه‌های ما برای توسعه روابط با کشورهای دیگر می‌شود که در این ارتباط نقش رئیس جمهور در تماس تلفنی با روسای جمهور چین،‌ روسیه برزیل و هند بسیار تاثیرگذار بود.

وی تاکید کرد: برای صادرات خودرو به کشورهای های هدف از جمله روسیه و بلاروس  تلاش زیادی انجام شده و قراردادهایی نیز در این زمینه منعقد شد و در حال پیگیری است, همچنین از سوی قطعه‌سازان نیز تلاش می‌شود که صادرات به کشورهای آمریکای لاتین سی آی اس و آفریقایی انجام شود.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.