کد خبر : 9271
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1402 - 14:04

شرط آغاز مرحله سوم فروش یکپارچه خودرو اعلام شد

شرط آغاز مرحله سوم فروش یکپارچه خودرو اعلام شد
بر اساس اظهارات مسئولان مربوطه در حوزه تصمیم‌گیری و عرضه خودروها در قالب سامانه یکپارچه، انصراف از خودروهای عرضه شده در دو مرحله اول بسیار است و بازگشایی اخیر که در جهت تغییر اولویت از ١۴٠٣ به ١۴٠٢ نیز مورد استقبال قرار نگرفته؛ بنابراین فعلا خبری از مرحله سوم نیست؛ ضمن اینکه احتمالاً یکبار دیگر سامانه برای تعیین تکلیف عرضه‌های قبلی بازگشایی خواهد شد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ احدوداً سه ماه از اجرای مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها می‌گذرد، اما هنوز پرونده آن‌ به طور کامل بسته نشده و چندباری سایت سامانه برای تکمیل ظرفیت‌های خالی ناشی از افزایش ظرفیت خودروسازها یا انصراف تعدادی از مشتریان هر دو مرحله فروش یکپارچه خودروها (مرحله اول و دوم) بازگشایی شده است.

از ابتدا، قرار بر این بود که با تعیین تکلیف نهایی مرحله دوم، برنامه‌ریزی برای مرحله سوم آغاز شود، اما آن طور که شرایط نشان می‌دهد و در بازگشایی اخیر سایت سامانه که به منظور تغییر اولویت مشتریان با موعد تحویل ١۴٠٣ به تحویل در سال جاری، گویا استقبال چندانی نشده، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این احتمال وجود دارد، سایت سامانه بازگشایی شود تا شاید برخی تمایل به خرید و ثبت‌نام نشان دهند.

در حال حاضر شنیده‌ها حاکی از آن است که با توجه به عدم استقبال مردم از فروش اخیر خودروسازان مونتاژی، شاید سامانه یکپارچه باز هم برای ظرفیت‌های خالی طی هفته‌های پیش‌رو بازگشایی شود.

این موضوع از سوی مسئولان سامانه یکپارچه تخصیص خودروها در حال پیگیری است و به‌ محض پاسخگویی اطلاعات تکمیلی اطلاع‌رسانی خواهد شد؛ چنانچه این موضوع محقق شود و باز هم سایت سامانه برای ثبت درخواست خودرویی فعال شود، این سومین بار می‌شود که پس از ثبت‌نام اصلی سایت سامانه یکپارچه برای تکمیل ظرفیت‌های خالی خودروسازان فعال می‌شود.

گفتنی است؛ سپهر دادجوی توکلی- مدیر روابط عمومی شورای رقابت- نیز اجرای مراحل بعدی سامانه یکپارچه عرضه را منوط به وجود تقاضا و مشتری دانسته و اظهار کرد: در حال حاضر با مازاد عرضه مواجه هستیم؛ بر این اساس مرحله سوم زمانی خواهد بود که متقاضی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: تاکنون طی دو مرحله، عرضه محصولات خودروسازان تا سال ۱۴۰۳ و حتی امکان تغییر اولویت از ١۴٠٣ به ١۴٠٢ شده است؛ بنابراین بهتر است فعلا تمرکز خود را بر روی ایفای به موقع تعهدات با توجه به سهمیه‌ها بگذاریم؛ اما به هر روی محدودیت و معذوریتی برای دور سوم عرضه وجود ندارد و چنانچه مشتری و متقاضی وجود داشته باشد مراحل بیشتر هم برگزار و اجرایی خواهد شد.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.