کد خبر : 9373
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مهر 1402 - 8:41

مدیر روابط عمومی شورای رقابت؛

تداوم فروش خودروها به صورت یکپارچه

تداوم فروش خودروها به صورت یکپارچه
به دنبال موضوعی که در رابطه با تداوم فروش خودروها به صورت یکپارچه و منحصراً برگزاری مرحله سوم مطرح شده، برخی شایعه کرده‌اند که دیگر خبری از فروش خودروها به صورت یکپارچه نخواهد بود؛ در این رابطه مدیر روابط عمومی شورای رقابت این موضوع را رد کرده و ضمن تاکید بر تدام ادامه روند فروش‌ها در قالب سامانه یکپارچه، موضوع را شفاف‌سازی کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به تازگی این موضوع مطرح شده که با توجه به عدم استقبال مردم از فروش اخیر خودروسازان مونتاژی، احتمال دارد سایت سامانه یکپارچه باز هم (برای سومین بار پس از ثبت‌نام مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها) برای تکمیل ظرفیت‌های خالی طی هفته‌های پیش‌رو بازگشایی شود.

همچنین عنوان شد که اجرای مراحل بعدی سامانه یکپارچه بر اساس وجود تقاضا و مشتری خواهد بود و با توجه به اینکه در حال حاضر با مازاد عرضه مواجه هستیم؛ مرحله سوم زمانی خواهد بود که متقاضی وجود داشته باشد؛ اما برخی از این موضوع برداشت اشتباه داشته و مبنای این اظهارات را بر اتمام اجرای طرح‌های فروش‌ یکپارچه گذاشته‌اند و اینکه قرار نیست دیگر مرحله سوم و مراحل بعدی برگزار شود!

در رابطه با بحث‌های اخیر پیش آمده، سپهر دادجوی توکلی – مدیر روابط عمومی شورای رقابت – در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با فروش خودرو در سامانه یکپارچه شفاف‌سازی کرد. گفت: در فروش‌های به صورت یکپارچه عملا دلال‌ها حذف شده‌ و بخش عمده‌ای از تقاضاهای کاذب از بین رفته است؛ این باعث شده که اکنون عرضه در نقطه قابل پیش‌بینی و طبق برنامه‌ها قرار بگیرد؛ بر این اساس در وهله اول ظرفیت‌های خالی موجود خودروسازان (مازاد عرضه) به فروش می‌رسند و سپس نوبت به اجرای مرحله سوم برای متقاضیان جدید می‌رسد.

مردم نگران نباشند؛ طرح‌های فروش برگزارمی شود

وی تصریح کرد: اجرای مرحله سوم ممکن است که به‌ زودی باشد یا مدتی دیگر؛ در حقیقت بایستی طبق برنامه پیش برویم. اکنون نمی‌توان اعلام کرد که این عرضه (مرحله سوم) دقیقا چه زمانی خواهد بود؛ اما مردم نگران نباشند؛ طرح‌های فروش حتما برگزار خواهند شد.

این مقام مسئول در شورای رقابت ضمن تاکید بر اینکه اکنون بازار در آرامش به‌ سر می‌برد. خاطر نشان کرد: محدودیت و معذوریتی برای دور سوم عرضه وجود ندارد. بنابراین این تلقی که اجرای مرحله سوم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، کاملا نادرست است. در حقیقت طبق برنامه‌ریزی‌هایی که توسط سیاست‌گذاران نظیر وزارت صمت، شورای رقابت، سازمان حمایت و سایر نهادهای نظارتی انجام می‌شود، طرح‌های فروش اجرایی خواهد شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.