کد خبر : 10356
تاریخ انتشار : جمعه 7 مهر 1402 - 10:27

غلط اضافه بانک‌ها / روزنامه جوان: بانک‌ها با سرمایه‌های مردم خوشگذارنی می‌کنند و به ریش ملت می‌خندند

غلط اضافه بانک‌ها / روزنامه جوان: بانک‌ها با سرمایه‌های مردم خوشگذارنی می‌کنند و به ریش ملت می‌خندند

روزنامه جوان نوشت: خبر‌ها حاکی است غلط اضافی دیگری نیز انجام شده که فشار برای پایین آوردن دیوارنگاره میدان ولیعصر بوده است؛ و منطقاً نیز باید همین باشد. چه کسی یا کسانی حرمت این سخن را نگاه نداشتند و بعد از این باید با بنگاه‌داری بانک‌ها چه کرد.

اقتصاد پرس؛ روزنامه جوان در گزارش یک امروز خود به پایین کشیدن دیوارنگاره میدان ولیعصر واکنش نشان داده و به شدت از بنگا‌ه‌داری بانک‌ها انتقاد کرده است.

بخش‌های مهم این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

بانک‌ها از گذشته تاکنون یک کار غلط انجام داده‌اند که اضافه بر وظایف آنان و مخرب اقتصاد است. رهبر معظم انقلاب نیز پیش از این درباره این رفتار بانک‌ها فرموده بودند که «بانک‌ها غلط می‌کنند بنگاه‌داری کنند».
خبر‌ها حاکی است غلط اضافی دیگری نیز انجام شده که فشار برای پایین آوردن دیوارنگاره میدان ولیعصر بوده است؛ و منطقاً نیز باید همین باشد. چه کسی یا کسانی حرمت این سخن را نگاه نداشتند و بعد از این باید با بنگاه‌داری بانک‌ها چه کرد.
بانک‌ها سال‌هاست با بنگاهداری کام مردم را تلخ کرده‌اند و هر روز که می‌گذرد به جای اصلاح رویه‌ها به انباشت سرمایه خود می‌اندیشند. مع‌الأسف در کنار بانک‌های دولتی که ظاهراً فقط عنوان «دولتی» را یدک می‌کشند، بانک‌های شبه‌دولتی نیز با اسم بی‌مسمای «خصوصی» شکل گرفته‌اند و با سرمایه‌های مردم در حال خوشگذرانی و خندیدن به یک ملت هستند.
با اندکی کنکاش می‌شود به خط‌وربط بانک‌هایی که عنوان «خصوصی» بودن را یدک می‌کشند پی برد که به نهاد‌های دولتی و افراد دولتی می‌رسند و بعضاً ره صد ساله را یک‌شبه می‌روند و حال برای راه عادی مردم سنگ‌اندازی می‌کنند، البته آنقدر قدرتمند هم شده‌اند که دیوارنگاره پایین می‌کشند و به مردم متقاضی وام‌های چندرغاز، با عناوین مهمل «ریسک اعتباری» جسارت می‌کنند.
تقریباً همه ما حداقل یک‌بار برای دریافت وام راهی بانک‌ها شده‌ایم، فارغ از رفتار نامناسب اکثر کارکنان بانک‌ها، کأنه از جیب خودشان در حال پرداخت تسهیلات به مردم هستند، شاهد سختگیری‌های عجیب‌وغریب نظام بانکی در قبال مردم نیز بوده‌ایم.
آزردن مردم به بهانه‌های واهی در حالی است که «تقریباً همه» معوقات بانکی مربوط به رفقای گرمابه و گلستان غالب گردانندگان نظام بانکی است و بخش عمده‌ای از این تسهیلات نیز برای بنگاهداری آن‌ها بدون دریافت احتمالاً حتی یک برگ مدرک ارائه شده است. بنگاهداری را می‌توان مجموعه اقدامات به منظور کسب سود بیشتر تلقی کرد.
دریافت وام چند‌هزارمیلیارد تومانی از یک بانک برای ساخت فلان مگامال مصداق چنین رویه‌ای است که طی سال‌های اخیر تشدید شده و غالب بانک‌ها از محل سپرده‌های مردم به بنگاهداری و سوداگری روی آورده‌اند. حتماً علت‌العلل پدید آمدن چنین شرایطی، محصول کم‌کاری و بعضاً آلودگی نهاد نظارتی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.