کد خبر : 12277
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1402 - 14:17

عرضه دلار در بازار ارز از تقاضا جلو زد

عرضه دلار در بازار ارز از تقاضا جلو زد
پس از بروز برخی نوسانات در بازار ارز طی یکی دو روز گذشته که با تلاش سفته‌بازها و دلالان برای سوء استفاده از این شرایط همراه بود، بانک مرکزی در اقدامی به موقع برای مدیریت بازار و حفظ آرامش در بازار ارز وارد عمل شد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ تحت تاثیر حضور به موقع و موثر بانک مرکزی در مدیریت این فضا و همچنین حضور فعال شرکت‌های پتروشیمی، تا ساعت ۱۸ دیروز یکشنبه، بازار حواله، عرضه‌ی بسیار مطلوب و کم‌سابقه‌ای داشت و طی این روز مجموعا ۳۷۱ میلیون دلار عرضه و ۲۸۸ میلیون دلار معامله انجام شد.

این اقدام به موقع نشان داد که بانک مرکزی بر خلاف برخی جوسازی‌های هدفمند، کاملا بر بازار مسلط است و با دست پُر از نظر ارزی توان مدیریت این بازار و تخصیص لازم برای ثبت سفارش‌ها را دارد.

نکته آنکه؛ با وجود تلاش ذی‌نفعان افزایش نرخ ارز در کشور برای ایجاد التهابات ارزی که هر روز به بهانه‌های مختلف و با روایت‌سازی‌های جعلی، می‌کوشند ضمن به چالش کشیدن سیاست‌های نظام، آرامش روانی بازار را با هدف سوداگری به هم بزنند، هماهنگی‌های بین دستگاهی و اشراف هم‌زمان دستگاه‌های تصمیم‌گیر و اجرایی تاکنون مانع تحقق اهداف سوداگران شده است.

در همین راستا؛ باید بر این نکته تاکید و تصریح کرد که اتفاقا افزایش اقتدار سیاسی و نظامی به عنوان یکی از مهم‌ترین شروط لازم تقویت ارزش پول ملی در کنار مجموعه عوامل دیگر، موجب افزایش ارزش پول ملی طی ۶ ماه گذشته نسبت به ارزهایی مثل لیر و دیگر ارزهای منطقه شده است.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.