کد خبر : 5301
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1402 - 16:57

عربستان: درآمد حاصل از گردشگری ورودی در سه ماهه اول ۲۰۲۳، حدود ۱۰ میلیارد دلار بوده است

عربستان: درآمد حاصل از گردشگری ورودی در سه ماهه اول ۲۰۲۳، حدود ۱۰ میلیارد دلار بوده است

عربستان سعودی اعلام کرده است که در سه ماهه اول سال جاری میلادی شاهد رشد قابل توجه در امر گردشگری ورودی بوده و درآمد حاصل از آن حدود ۳۷ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش اقتصاد پرس به نقل از الخلیج آنلاین، وزارت گردشگری عربستان سعودی امروز(جمعه) در بیانیه ای با اعلام ایین خبر آورده است: «عربستان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ در مقایسه با کسری ۱.۶ میلیارد ریالی(۴۲۶ میلیون دلاری) سه ماهه اول سال گذشته، مازاد درآمد داشته و این عدد به ۲۲.۸ میلیارد ریال(۶ میلیارد دلار) در تراز پرداخت ها برای اقلام سفر رسیده است.»

براساس این بیانیه، این مازد در سه ماهه اول سال جاری میلادی در نتیجه رشد چشمگیر درامدهای حاصل از گردشگری ورودی در حدود ۲۲۵ درصد در مقایسه با سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ تحقق یافت و به حدود ۳۷ میلیارد ریال(۹.۸ میلیارد دلار) رسید.

براساس بیانیه مذکور، این رشد حجم تلاش های صرف شده از سوی این وزارتخانه برای تقویت بخش گردشگری و سهم آن در رشد اقتصاد عربستان را نشان می دهد و در چارچوب استراتژی توسعه گردشگری ملی عربستان قرار می گیرد.

پیشتر سازمان جهانی گردشگری اعلام کرده بود که عربستان در شاخص گردشگری بین المللی شانزده پله صعود داشته و از جایگاه ۲۷ در سال ۲۰۱۹ به جایگاه یازدهم در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.