کد خبر : 12386
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 9:48

دریافت وام و هفت خان رستم!

دریافت وام و هفت خان رستم!
نماینده مردم گرگان در مجلس گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی باید در مدیریت سیستم بانکی تجدیدنظر کند زیرا افراد برای دریافت تسهیلات خرد باید از هفت خوان رستم عبور کنند و بانک‌ها همواره بهانه‌هایی مانند نبود اعتبارات کافی، بسته بودن سامانه و .. را مطرح می‌کنند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ غلامرضا منتظری درباره بنگاهداری بانک‌ها، گفت: فلسفه وجودی بانک‌ها مشخص است بنابراین هر زمان که بانک‌ها از این چارچوب خارج شوند از اهداف خود فاصله گرفته‌اند؛ متاسفانه در حال حاضر مردم به سیستم بانکی اعتماد چندانی ندارد که یکی از دلایل ایجاد این وضعیت، ضعف مدیریت بانک‌ها به ویژه در اعطای تسهیلات مانند وام‌های فرزندآوری، ازدواج، قرض‌الحسنه و… است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بارها شاهد بودم که بانک پاسخ قانع‌کننده‌ای برای عدم پرداخت وام نداشته اند، ادامه داد: بانک‌ها باید از بنگاهداری فاصله بگیرند، این موضوع آفتی است که موجب شده سیستم بانکی نقدینگی کافی برای ارائه تسهیلات نداشته باشند.

بهانه بانک ها برای عدم ارائه تسهیلات

وی اضافه کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی باید در مدیریت سیستم بانکی تجدیدنظر کند زیرا افراد برای دریافت تسهیلات خرد باید از هفت خوان رستم عبور کنند و بانک‌ها همواره بهانه‌هایی مانند نبود اعتبارات کافی، بسته بودن سامانه و … را مطرح می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: هرچند طرح بانکداری در مجلس بررسی شد اما ما همچنان در مراحل مقدماتی قرار داریم و باید تلاش بیشتر برای ساماندهی این موضوع داشته باشیم، دولت نیز توجه ویژه‌ای به سرو سامان دادن به وضعیت بانک‌ها داشته باشد زیرا شکوفایی اقتصادی با ارائه تسهیلات ارتباط دارد.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.