کد خبر : 15363
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آبان 1402 - 22:44

۱۵ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی کشور افزوده شد

۱۵ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی کشور افزوده شد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش تعداد ۱۵ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی کشور طی دو سال اخیر خبر داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بهرام عین اللهی ظهر پنجشنبه در دیدار آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) اظهار داشت: در مدت تشکیل دولت سیزدهم اقدامات خوبی در عرصه سلامت صورت گرفته است که این امر با همت نیروهای متدین در تمام کشور که توانمندی خوبی در عرصه‌های مختلف به خصوص در حوزه بهداشت و سلامت دارند پدید آمد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز داشت: ۵ دهک اول مشمول بیمه رایگان درمان شدند و صندوقی ویژه بیماران خاص تشکیل شد که در سال گذشته مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان و در سال جاری نیز ۷ هزار میلیارد تومان به آن اختصاص یافت که ۱۰۷ بیماری خاص را پوشش می‌دهد.

وی ابراز داشت: کودکان تازه متولد شده ۵ سال بیمه می‌شوند و زایمان طبیعی نیز رایگان است و با اجرای طرح سلامت خانواده تلاش می‌شود با تشکیل پرونده سلامت برای هر ایرانی مراقبت‌های بهداشتی و درمانی آنان دنبال شود.

عین اللهی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع دارو اشاره کرد و بیان داشت: در زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تهیه دارو اختصاص می‌یافت بخشی از آن قاچاق می‌شد که طی طرحی مقرر شد برخی از داروها با ارز آزاد وارد شود و مابه التفاوت آن بر مبنای نسخه بیمار که به داروخانه می‌دهد پرداخت می‌شود.

وزیر بهداشت بیان داشت: ۹۹ درصد داروها در داخل تولید می‌شود و بیش از ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر ۱۵ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسیده است افزود: با افتتاح این پروژه‌ها ده درصد به میزان تخت‌های بیمارستانی در کشور افزوده شده است.

وی گفت: طی دو سال اخیر ۲ هزار مرکز بهداشت احداث شده است و تلاش می‌شود این آمار تا پایان دولت سیزدهم به ۴ هزار مرکز برسد و طی این مدت ۲۸۰ مورد از تجهیزات پیشرفته پزشکی با اولین مناطق محروم در کشور توزیع شده است.

عین اللهی عنوان داشت: دانشگاه تهران در کربلا دانشگاه سبتین را تأسیس کرد که هزینه‌های آن بر عهده عتبه حسینی است و مدارک و نیروی انسانی آن از سوی ما تأمین می‌شود.

 مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.