کد خبر : 13006
تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 - 17:50

این دو دهک هم مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی شدند

این دو دهک هم مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی شدند
هفته ای که گذشت، هفته ای پر خبر در حوزه اشتغال و تعاون بود و عناوین مهم ترین خبرها به اعلام آمار اشتغال ایجادی در شش ماهه نخست سال، پیوستن دهک‌های ۶و ۷ به طرح کالابرگ الکترونیکی، آمادگی وزارت کار برای اعزام نیروی کار ایرانی به عراق و افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون توسط دولت اختصاص داشت.

به گزارش اقتصاد پرس؛ در هفته ای که گذشت خانوارهای دو دهک دیگر هم مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی شدند.آنطور که سید صولت مرتضوی، وزیر کار اعلام کرده دهک‌های ۶ و ۷ هم مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی شده و اعتبار مازاد ۱۲۰ هزار تومان برای این خانوارها نیز شارژ می شود.

بر اساس این طرح که از هفته آینده اجرا می شود در صورتی که خانوارهای دهک‌های ۶ و ۷ همچون دهکهای اول تا پنجم ۵۰ درصد اعتبار یارانه خود را به خرید ۱۱ قلم کالای پیش‌بینی شده در طرح کالابرگ الکترونیکی اختصاص دهند، مبلغ ۱۲۰ هزار تومان اعتبار مازاد به آنها تعلق می‌گیرد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این هفته ادعای اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران مبنی بر موافقت وزیر کار با ساخت خانه‌های ٢۵ متری را تکذیب کرد.

بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با توجه به اینکه ساخت مسکن و به‌ویژه ورود به جزئیاتی چون متراژ و نقشه آن در حوزه مأموریت‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیچگاه اعلام و اعمال نظری در این زمینه نداشته و این ادعا را قویاً تکذیب می کند.

این هفته محمود کریمی بیرانوند ـ معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد بیش از ۴۰۰ هزار فرصت شغلی در روستاها طی سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: از مجموع یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شده در سال گذشته ۴۳۰ هزار شغل در مناطق روستایی ایجاد شده است.امسال هم ۲۰۰ هزار کد ملی روستایی و عشایری مشغول به کار شده‌اند که این آمارها از دستگاه‌های مرتبط با امر اشتغال دریافت شده است.

وی سهم اشتغال ایجاد شده روستایی در سال جاری را ۲۶ درصد از کل اشتغال کشور عنوان کرد و گفت: از ابتدای دولت تاکنون ۳۰۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات اشتغالزایی جذب مناطق روستایی و عشایری شده است.

آمار اشتغال شش ماهه نخست امسال خبر دیگری بود که از سوی معاون اشتغال وزیر کار اعلام شد.

وی گفت: براساس سامانه رصد ملی اشتغال از ابتدای سال تاکنون ۵۵ درصد هدف ایجاد یک‌میلیون شغل عملیاتی شده و ۵۹۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

کریمی بیرانوند از اختصاص ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات در هفته‌های آینده جهت ایجاد اشتغال در مناطق روستایی خبر داد.

این هفته امید ملک – مدیر کل توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، آمادگی این وزارتخانه را برای اعزام نیروی کار مازاد ایرانی به کشور عراق در تمامی سطوح شغلی اعلام کرد.

وی با توجه به حضور نیروی کار ایرانی در اقلیم کردستان عراق، تاکید کرد که به منظور ساماندهی نیروی کار ایرانی، حمایت‌های قانونی لازم در جهت پرداخت دستمزد عادلانه، شرایط کار و حمایت‌های بیمه‌ای صورت گیرد.

رشد ۱۲۴ درصدی افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون در دولت سیزدهم خبر دیگری بود که مدیرعامل بانک اعلام کرد.

محمد شیخ حسینی از افزایش سرمایه بانک به عنوان یک دستاورد مثبت یاد کرد و گفت:دولت کمک کرد که سرمایه بانک را از ۲۸ هزار میلیارد ریال به حدود ۶۲ هزار میلیارد ریال افزایش بدهیم که این افزایش سرمایه روی شاخص‌های ما تاثیر مثبتی داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که نسبت کفایت سرمایه بانک تا پایان سال به میانگین استاندارد آن که هشت درصد است، نزدیک شود.

به گفته مدیرعامل بانک توسعه تعاون، علیرغم‌ اینکه نرخ مطالبات جاری در بانک های توسعه‌ای بالاست، ولی مطالبات بانک توسعه تعاون نسبت به بانک های دیگر کمتر است، با این وجود در سال ۱۴۰۱ رکوردی در بانک ثبت و مطالبات غیرجاری بانک به زیر چهار درصد رسانده شد که در شبکه بانکی به ویژه برای بانک های توسعه‌ای کم نظیر است.

ایسنا

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.