کد خبر : 22892
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1402 - 9:19

دلار در کانال ۶۰ هزار تومانی باقی می‌ماند؟

دلار در کانال ۶۰ هزار تومانی باقی می‌ماند؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: اکنون با نزدیک شدن قیمت به مرز ۶۰ هزار تومان می‌توان گفت جو بازار افزایشی است. باید دید در ادامه دلار می‌تواند تعادل خود در قله قیمتی را حفظ کند یا با سیاست‌های بازارساز، روند بازار ارز کاهشی می‌شود.

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی افزایش قیمت دلار را بررسی کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، روز گذشته نرخ دلار آزاد حوالی مرز روانی ۶۰ هزار تومانی معامله شد. در حالی که نرخ ارز مذکور پس از ورود به کانال ۵۹ هزار تومانی در نیمه نخست این کانال به استراحت پرداخته بود، در بازار روز گذشته خریداران نیروی افزایشی جدیدی به بازار وارد کرده و نرخ اسکناس آمریکایی را در آستانه ورود به کانال ۶۰ هزار تومانی قرار دادند.

این روزنامه افزوده است: بررسی‌ها از هسته مرکزی بازار ارز تهران گویای آن است که با توجه به روند افزایشی جدید، انتظارات نسبت به افت نرخ ارز کم‌رنگ شده و درصورتی که حضور نرخ شاخص ارزی در سطوح قیمتی حال حاضر تداوم یابد، کانال‌های جدید را باید به عنوان تعادل جدید بازار دانست. پیش‌بینی برخی از کارشناسان در رابطه با بازگشت قیمت دلار از کانال ۵۹ هزار تومانی به وقوع نپیوست.

دنیای اقتصاد نوشته است: پس از رشد قیمت نرخ اسکناس آمریکایی تا سطوح قیمتی نیمه دوم کانال ۵۹، برخی از کارشناسان ارزی با در نظر گرفتن روند‌های افزایشی پیشین دلار در ۲ ماه گذشته از احتمال عقبگرد قیمت این ارز به کانال‌های ۵۷ و ۵۸ هزار تومانی سخن می‌گفتند، اما دلار پس از یک کف‌سازی کوتاه در نیمه نخست کانال ۵۹ دوباره به رشد خود ادامه داد. البته ‌عده دیگری از تحلیلگران نیز معتقد بودند که تداوم حضور دلار در این منطقه می‌تواند نشانگر پتانسیل افزایشی نرخ ارز باشد و اکنون با نزدیک شدن قیمت به مرز ۶۰ هزار تومان می‌توان گفت جو بازار افزایشی است. باید دید در ادامه دلار می‌تواند تعادل خود در قله قیمتی را حفظ کند یا با سیاست‌های بازارساز، روند بازار ارز کاهشی می‌شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.