کد خبر : 12551
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1402 - 8:40

صیادان با پرداخت ۵۰ میلیون تومان، از شیلات مجوز صیادی می گیرند

صیادان با پرداخت ۵۰ میلیون تومان، از شیلات مجوز صیادی می گیرند
رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: باید شیلات سریعتر به درگاه ملی مجوزها متصل شود و مقرر شده شیلات برای صدور هر مجوز صیادی ۵۰ میلیون تومان دریافت کند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمد سیاح رئیس مرکز بهبود محیط کسب وکار در خصوص متصل نشدن شیلات به درگاه ملی مجوزها گفت: طبق مصوبه هیات مقررات‌زدایی باید تمام مجوزهای فعالیت‌های صید و صیادی در درگاه ملی مجوزها صادر شود.

او می گوید: بر اساس مصوبه هفتاد و هفتمین نشست هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار، مجوز‌های فعالیت صید و صیادی در درگاه ملی مجوز‌ها بارگذاری شده است، تا امروز اتصال سازمان شیلات ایران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت جهاد کشاورزی به درگاه ملی مجوز‌ها تحقق نیافته و اکنون ثبت درخواست مجوز‌های صیادی در این درگاه امکان پذیر نیست.

به گفته رئیس مرکز بهبود محیط کسب وکار، در صورت عدم اتصال شیلات به درگاه ملی مجوزها، صیادی همانند گذشته به شکل قاچاق و رشوه ادامه می یابد.

او می گوید: شیلات شرایط صدور مجوز خود را در هیات مقررات زدایی حل کرده و قول داده که سریع مشکل آن را برطرف کند به طوری که مقرر شد برای صدور هر مجوز صیادی ۵۰میلیون تومان دریافت کند.

اتصال سریع سازمان شیلات به درگاه ملی مجوزها

سیاح گفت: شیلات اعلام کرده است که صیادان در ازای پرداخت ۵۰ میلیون تومان اقدام به تولید و تامین بچه ماهی در دریا کنند و این مصوبه تصویب شده است.

رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار تاکید کرد: شیلات باید سال ۱۴۰۱ به درگاه ملی مجوزها متصل می شد و دیگر وقتی ندارد. برنامه موثری در صورت عدم اتصال به این سامانه برای آنها داریم.

سیاح بیان کرد: در صورت عدم اتصال کامل، استان هایی که در لیست سازمان شیلات قرار دارند به درگاه ملی مجوزها صیادان محلی مناطق دیگر وارد می شوند .

او گفت: لیست صیادان محلی از خوزستان و بوشهر گرفته شده و اگر صیادان سیستان به درگاه ملی مجوزها متصل نشوند صیادان محلی سایر مناطق را وارد می کنیم که این اقدام در هرمزگان صورت گرفته است.

سیاح تاکید کرد: این اقدام را در نامه ای به تمامی استانداران جنوبی اعلام کرده ایم و باید هرچه سریعتر شیلات به درگاه ملی مجوزها متصل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.