کد خبر : 3498
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1402 - 9:32

سود سهام عدالت چه زمانی واریز می شود؟

سود سهام عدالت چه زمانی واریز می شود؟

«سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟»؛ این سوالی است که در این ایام که مجامع شرکت‌های بورسی همچنان در حال برگزاری است، از سوی سهامداران سبد عدالت مطرح می‌شود. مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت به این سوال پاسخ داده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ در حالی که این روزها مجامع شرکت‌های بورسی همچنان در حالی برگزاری است، این سوال از سوی سهامداران سبد عدالت مطرح می‌شود که جزئیات زمان و نحوه واریز سود سهام عدالت در سال جاری چیست و چگونه باید آن را دریافت کرد.

مهدی حاجی‌وند، مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت با تاکید بر مرجع قرار دادن اخبار رسانه‌های رسمی توضیحاتی درباره زمان واریز سود سهام عدالت ارائه داده است.

او در پاسخ به این سوال که سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: روال سالیانه پرداخت سود سهام عدالت بدین گونه است که باید صبر کرد تا مجامع سالیانه شرکت‌های سهام عدالت به شکل کامل برگزار و تمام مبالغ دریافت شود؛ سپس متناسب با سهامی که دارندگان سهام عدالت دارند سود میان آن‌ها تقسیم می‌شود.

حاجی‌وند در ادامه بیان کرد: پیش از این، شرکت‌ها تا ۸ ماه بعد از برگزاری مجمع مهلت داشتند که این سود را به حساب سهامداران واریز کنند، اما امسال با توجه به تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت‌ها به جای ۸ ماه، ۴ ماه فرصت دارند تا این سود را تقسیم کنند.

حاجی‌وند در خصوص زمان واریز سود نیز اظهار کرد: فصل مجامع معمولا خرداد و تیر است و باید اجازه دهیم مجامع به صورت کامل برگزار شود و این مهلت ۴ ماه هم به پایان برسد. در نهایت از مبادی رسمی از جمله رادیو و تلویزیون و خبرگزاری‌های رسمی حتما در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌شود.
سود سهام عدالت چقدر است؟

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: سهامداران برای دریافت سود سهام عدالت مطلع باشند که در حال حاضر تقسیم سودی انجام نمی‌شود و برای دریافت سود سهام عدالت نیازی نیست که به هیچ محلی مانند کافی‌نت مراجعه و یا مبلغی را پرداخت کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا میزان سود سهام عدالت مشخص است، گفت: برای مشخص شدن میزان سود سهام عدالت نیز باید سهامداران منتظر بمانند تا روشن شود هر شرکتی بسته به سیاست‌ها و تولیدی که دارد چه مبلغی را به عنوان سود تقسیم می‌کند و اکنون نمی‌توان مبلغ دقیقی را اعلام کرد.

حاجی‌وند در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تخمین سود سهام عدالت وجود دارد هم بیان کرد: باید اجازه داد تقسیم سود انجام شود تا اطلاعات نادرست به سهامداران تزریق نشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.