کد خبر : 21620
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1402 - 9:50

روزنامه جوان:

۱۶ میلیون ایرانی «چاق» هستند چون نان و شکر می‌خورند؛ یارانه آرد و شکر را حذف کنید!

۱۶ میلیون ایرانی «چاق» هستند چون نان و شکر می‌خورند؛ یارانه آرد و شکر را حذف کنید!

روزنامه جوان نوشت: مسئولان چه در حوزه اقتصاد و چه کلان‌تر هنوز گمان می‌کنند که باید به آرد سفید و شکر و روغن نباتی که خوراک بیشتر مردم است، یارانه داد و افتخار کرد که خوراک مردم فقیر را تأمین کرده‌ایم! سپس توفان دیابت و چاقی و بیماری‌های قلبی و عروقی و آن انسان چاق فاقد کارایی و توان عملیاتی، می‌ماند روی دست بخش دیگر دولت‌ها!

به گزارش اقتصاد پرس؛ روزنامه اصولگرای جوان به بهانه آنچه اضافه وزن ۱۶ میلیون ایرانی خوانده، خواستار حذف یارانه آرد و شکر شده است!

به گزارش جوان، شناسایی ۱۶میلیون ایرانی با «اضافه‌وزن بالا» در پویش ملی سلامت که وزارت بهداشت خبر داد، بهترین نشانه از رسوخ سیاست غلط یارانه‌های غذایی و نداشتن تفکر تغییر و نوآوری در دهه‌های طولانی است. چاق‌ها آنانی هستند که خودشان را با اقلام یارانه‌ای مثل شکر و نان و روغن زیان‌آور نباتی سیر می‌کنند. یک لیوان نوشابه که ۱۲ حبه قند دارد و یک نان تافتون که در بدن تبدیل به قند می‌شود، و بسا خوردنی‌های دیگری که ترکیبی از این دو هستند و، چون هنوز یارانه می‌گیرند، از بقیه ارزان‌ترند، خوراک اصلی کسانی شده است که حالا درباره آنان از چاقی و بیماری‌های بی‌شمار مرتبط با چاقی نگرانیم.

این روزنامه افزوده است: مسئولان چه در حوزه اقتصاد و چه کلان‌تر هنوز گمان می‌کنند که باید به آرد سفید و شکر و روغن نباتی که خوراک بیشتر مردم است، یارانه داد و افتخار کرد که خوراک مردم فقیر را تأمین کرده‌ایم! سپس توفان دیابت و چاقی و بیماری‌های قلبی و عروقی و آن انسان چاق فاقد کارایی و توان عملیاتی، می‌ماند روی دست بخش دیگر دولت‌ها یعنی وزارتخانه‌های بهداشت و بیمه‌ها. آنگاه ده‌ها برابر پول یارانه‌ای را که در جای نادرست هزینه می‌کنیم، برای درمان سیاست‌های غلط خود خرج خواهیم کرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.