کد خبر : 3495
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1402 - 14:57

سوت پایان سامانه یکپارچه فروش خودرو زده شد؟!

سوت پایان سامانه یکپارچه فروش خودرو زده شد؟!

فروش خودروهای سواری از مسیر بورس کالا در حال حاضر متوقف است اما تلاش هایی از سوی مدیران ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار در جریان است تا بار دیگر امکان فروش خودروهای سواری از مسیر بورس کالا امکان پذیر شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از پیگیری های سازمان تحت مدیریتش برای بازگشت خودروهای سواری به بورس کالا خبر داد.

آن طور که مجید عشقی گفت این تلاش ها برای حفظ حقوق سهامداران و خروج شرکت های خودروساز از زیان دهی در دستورکار قرار گرفته است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار معتقد است فروش خودرو از مسیر بروس کالا علاوه بر مواهبی که برای طرف تقاضا دارد به طرف عرضه نیز کمک شایانی می کند.

مجید عشقی تاکید کرد با عرضه خودرو در بورس کالا مصرف کنندگان می تواند خودروهای مورد نظر خود را با قیمت هایی که مورد رضایت آنهاست خریداری کنند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد فروش خودروها به قیمت های کشف شده در بورس کالا کمک می کند تا افزایش تولید و کیفیت را در سمت عرضه داشته باشیم.

به اعتقاد عشقی این امکان نیز وجود دارد که خودروسازان با فروش محصولات خود به قیمت هایی غیر دستوری، تولید را باز هم افزایش داده و به موازات آن کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند.

این مدیر ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار تامین هزینه‌های تحقیق و توسعه شرکت های خودروساز را نیز از دیگر مواهب بازگشت خودروهای سواری به تابلوی بورس کالا عنوان می کند.

فروش خودرو در بورس کالا با دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری در بهمن سال گذشته که از سوی شورای رقابت مصوب شد، به کما رفت.

شورای عالی بورس تلاش هایی را برای حفظ خودروی سواری روی تابلوی بورس کالا انجام داد اما این تلاش ها به ثمر نرسید. با توجه به اظهارات رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به نظر می رسد دور جدید تلاش ها برای بازگشت خودروهای سواری به بورس کالا در دستورکار قرار گرفته است.

شرکت های خودروساز هم چندان بی میل نیستند تا محصولات خود را به کمک اهرم بورس کالا بفروشند تا به کمک این اهرم بتوانند سیاست قیمت گذاری دستوری را دور زده و زیانی را از فروش محصولات تولیدی خود در صورت های مالی ثبت نکنند. اگر این تلاش ها به نتیجه برسد باید گفت سامانه یکپارچه فروش خودرو به پایان خط رسیده و متقاضیان خودرو برای خرید خودرو باید راه بروس کالا را در پیش گیرند.

آخرین دور فروش خودرو در سامانه یکپارچه فروش، اواخر خرداد سال جاری تعیین تکلیف شد و از ان زمان تا کنون خبری از دور جدید فروش خودرو در این سامانه نیست و همه چیز برای فروش دور جدید در حد گمانه زنی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.