کد خبر : 9377
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مهر 1402 - 16:23

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهوری:

سوئیفت برای انتقال دارایی‌های ایران از کره جنوبی استثنا قائل شد

سوئیفت برای انتقال دارایی‌های ایران از کره جنوبی استثنا قائل شد

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: بحث انتقال دارایی‌های از کره جنوبی به ایران بحث تخصصی بانک مرکزی است اما تا جایی که بنده خبر دارم چون تفاهم شد با آمریکا برای این‌که این پول به ما منتقل شود، سوئیفت در این زمینه استثناء قائل شد؛ پول از طریق سوئیفت به سوئیس منتقل شد و از این کشور به قطر منتقل شد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهوری، درباره این‌که گفته شده است مبادله بدهی کره جنوبی به ایران در فضای رسمی و در چارچوب سوئیفت منتقل شده است، گفت: این بحث تخصصی بانک مرکزی است اما تا جایی که بنده خبر دارم چون تفاهم شد با آمریکا برای این‌که این پول به ما منتقل شود، سوئیفت در این زمینه استثناء قائل شد؛ پول از طریق سوئیفت به سوئیس منتقل شد و از این کشور به قطر منتقل شد.

بخش هایی از گفت و گوی دهقان را در ادامه می خوانید:

درباره این‌که عنوان می‌شود حساب‌های ایران در کره از آن دست حساب‌ها نبوده است که سود به آن تعلق گیرد تا این کشور بخواهد سود پول کشور ما را که چندین و چندسال معطل نگه داشته است پرداخت کند اما درحال حاضر مطرح می‌شود ایران به دنبال دریافت غرامت و یا سود پول خودش است، ما ۲ بحث داریم یک بحث سود است که باید بانک مرکزی پاسخ دهد آن پولی که در آنجا داشتیم در چه حسابی بوده و آیا مقرر بوده است سود بدهند یا خیر .
بحثی که ما به لحاظ حقوقی داریم این است که آیا چون کره مانع انتقال پول به کشورمان در این سال‌ها شده و ارزش پولش در برابر یورو و دلار کم شده است آیا کره به ما خسارت بدهد یا خیر؟
فرضیه ما این است که باید خسارت دهد اما دقیقش را در حال حاضر نظر نمی‌دهیم. ما موضوع را داده‌ایم وکلای بین‌المللی و کارشناسان‌مان بررسی کنند و نظر کتبی را به ما می‌دهد و بعد اعلام می‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.