کد خبر : 17505
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 - 20:47

طلا سقوط کرد

طلا سقوط کرد
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۵ درصد کاهش به ۱۹۷۱ دلار و ۲۸ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد پرس؛  به گزارش رویترز، قیمت طلا در روز سه‌شنبه به دنبال تثبیت ارزش دلار به حدود پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته رسید. سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا مخصوصاً جروم پاول هستند تا دورنمای نرخ بهره مشخص‌تر شود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۵ درصد کاهش به ۱۹۷۱ دلار و ۲۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۵۴ درصدی به ۱۹۷۷ دلار و ۹۰ سنت رسیده است.

ارزش دلار که در روز دوشنبه به پایین‌ترین رقم طی ۶ هفته گذشته رسیده بود، امروز ۰.۱ درصد افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است.

مسائل ژئوپلیتیکی هنوز هم بر قیمت طلا تاثیر دارد. بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد احتمالا یک توقف تاکتیکی در جنگ غزه جهت تسهیل ورود کمک و خروج گروگان‌ها وجود خواهد داشت. اما همچنان درخواست‌ها برای آتش بس کلی را علی رغم افزایش فشار بین‌المللی رد می‌کند.

در این بین سرمایه‌گذاران تقریبا مطمئن هستند که فدرال رزرو روند افزایش نرخ بهره را به دنبال انتشار گزارش وزارت کار در ماه اکتبر، متوقف کرده است. اما به نظر می‌رسد بانک مرکزی آمریکا هنوز تا کنترل تورم فاصله دارد.

سرمایه‌گذاران در حال حاضر منتظر اظهارات جروم پاول هستند که قرار است در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه سخنرانی کند. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۱۴ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۹۷ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۵ درصد کاهش ۹۵ دلار و ۲۱ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.