کد خبر : 16322
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1402 - 12:37

وزیر کار در حاشیه جلسه دولت؛

یک میلیون مسکن کارگری ساخته می‌شود

یک میلیون مسکن کارگری ساخته می‌شود
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: به دنبال این هستیم تا با مسئولان وزارت راه و شهرسازی و بانک ها در حوزه مسکن کارگری بحث و گفتگو کنیم تا یک میلیون واحد مسکونی بسازیم و کمک ویژه ای به جامعه کارگری کنیم تا مسکن دار شوند که کار بزرگی است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سید صولت مرتضوی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قانون گذار مشخص کرده است که شورای عالی کار چگونه حداقل دستمزد را مشخص کند،گفت: ما حداقل حقوق و دستمزد را تعیین کردیم نه حداکثر را، لذا توافقات کارگری و کارفرمایی هر چه باشد مورد تایید وزارتخانه است.

وی در خصوص جلسه شورای عالی کار اظهار داشت: در جلسات هم بحث می شود و برخی اقناع شده و برخی اقناع نمی شوند، قانون گذار گفته که حقوق و دستمزد سالانه تعیین شود.

وزیر کار گفت: در جلسه آتی به دنبال این هستیم که مسئولان وزارت راه و شهرسازی و بانک ها در حوزه مسکن کارگری بحث و گفتگو کنند تا در بحث یک میلیون واحد مسکونی بتوانیم کمک ویژه ای به جامعه کارگری کنیم تا مسکن دار شوند که کار بزرگی است.

مرتضوی اظهار داشت: خروجی جلسه کارگران و کارفرمایان خوب بود نماینده کارگران سه نفر اصلی و دو نف علی البدل هستند، مباحثی که در رسانه ها مطرح شده مباحثی نبوده که در آن جلسه بررسی شده باشد بلکه برداشت های فردی بوده است.

وی تاکید کرد: استنباط فردی امکان دارد باشد ما هم ارادتمند همه کارگران هستیم امیدوارم بتوانیم در حوزه مسکن کارهایی را انجام دهیم.

ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.