کد خبر : 5337
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1402 - 16:27

مجید علی نازی معاون دریایی سازمان بنادر تشریح کرد: زمان تردد کشتی جدید ایران از ولگا

زمان تردد کشتی جدید ایران از ولگا از یک سال به دو هفته کاهش پیدا کرد

زمان تردد کشتی جدید ایران از ولگا از یک سال به دو هفته کاهش پیدا کرد

معاون سازمان بنادر با بیان اینکه هیات وزیران مجوز خرید کشتی‌های دست دوم برای خزر را صادر کردند، گفت: براساس توافق با روسیه زمان تردد کشتی جدید ایران از ولگا با حذف تغییر پرچم به روسیه، از یک سال به دو هفته کاهش پیدا کرد.

اقتصاد پرس؛ مجید علی نازی معاون دریایی سازمان بنادر از موافقت دولت با خرید کشتی‌های دست دوم برای خزر خبر داد و گفت: در سیاست‌های تسهیلات از محل وجوه اداره شده، سازمان بنادر علاوه بر ساخت کشتی، به خرید کشتی نو و دست دو نیز تسهیلات می‌پردازد و افراد می‌توانند نسبت به خرید کشتی دست دوم از کشورهایی مانند قزاقستان اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی علی نازی را در ادامه می خوانید:

این اقدام در جهت توسعه کریدور شمال-جنوب انجام می‌شود، از هیات وزیران مجوز ویژه گرفتیم که حتی برای خرید کشتی و شناورهای دست دوم تسهیلات ارایه دهیم. این مجوز تنها برای تامین ناوگان دریای خزر است و محدود به کشور قزاقستان نمی‌شود، افراد از هر کشوری که خریداری کنند این تسهیلات به آنها اختصاص داده می‌‌شود.
با کشور روسیه تفاهمی انجام شده‌ است که زمان تغییر پرچم را از یک سال به دو هفته کاهش داده‌ایم. پیش از این دستورالعمل داخلی کشور روسیه به شکلی بود که یک سال زمان می‌برد تا کشتی خریداری شده از آنجا به مقصد نهایی منتقل شود و امروز این زمان را به دو هفته کاهش دادیم که کشتی از ولگا به کشورمان منتقل شود .
پیش از این طبق قوانین روسیه هر کشتی که خریداری می‌شد برای انتقال در ابتدا باید به پرچم روسیه تغییر داده می‌شد و وقتی به ایران می‌رسید دوباره پرچم تغییر می‌کرد اما امروز این سختگیری‌ها برداشته شده و با تسهیل‌گری‌های صورت‌ گرفته، کشتی با پرچم ایران طی دو هفته وارد آب‌های ایران می‌شود.
در حال حاضر، در مسیر خزر با افزایش تقاضا برای حمل کالا مواجه هستیم اما ناوگان دریایی محدود است از این رو برای پاسخ به این نیاز و توسعه ناوگان این تسهیل‌گری در بخش خرید ناوگان انجام شده‌است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.