کد خبر : 899
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 - 4:57

پیش بینی خرید سه چهارم از ۱۲ میلیون تن گندم در سال جاری

پیش بینی خرید سه چهارم از ۱۲ میلیون تن گندم در سال جاری

میزان/ رئیس ستاد زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: به منظور اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی محصولات زراعی در سال ۱۳۹۵ بیش از ۲۲۹ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده که بخشی از آن به صورت تسهیلات بانکی و وام است.

اقتصاد پرس: فرزاد تلقی رئیس ستاد زراعت وزارت جهاد کشاورزی در خصوص جزئیات طرح های اقتصاد مقاومتی گفت: طرح اقتصاد مقاومتی محصولات زراعی در قالب چهار طرح پشتیبانی و یک طرح افزایش ضریب خوداتکایی ۹ محصول در بازه زمانی ۱۰ ساله اجرا می شود.

مسئول کشاورزی حفاظتی معاونت امور زراعی وزارت جهاد کشاورزی توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و انتقال فناوری های کاشت، داشت و برداشت به مزارع را یکی از چهار طرح پشتیبانی اقتصاد مقاومتی محصولات زراعی عنوان کرد و گفت: اکنون درجه مکانیزاسیون در مزارع بین ۴۵ تا ۶۵ درصد است و می خواهیم درجه مکانیزاسیون را به ۸۰ درصد برسانیم.

این مسئول طرح پشتیبانی مالی مانند یارانه، خریدهای تضمینی، تسهیلات بانکی برای کاشت، برداشت و توسعه مکانیزاسیون را از دیگر طرح های پشتیبانی برشمرد.

رئیس ستاد زراعت وزارت جهاد کشاورزی به طرح بذر اشاره کرد و گفت: یکی از راهبردهای معاونت امور زارعی افزایش تولید محصولات زراعی با تغییر بذر است، زیرا بذرها دارای طول عمر شش ساله اند و ما باید به سوی استفاده از بذرهای جدید و هیبرید با خصوصیاتی مانند مقاوم در برابر بیماری، آفات، کم آبی، کاهش ریزش و عملکرد بالا برویم.

منبع: میزان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.