کد خبر : 16231
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 - 18:22

روحانی: ذخیره ارزی، برجام آماده احیا و میلیون‌ها دوز واکسن خریداری‌شده را به عنوان هدیه به دولت رئیسی تحویل دادیم

روحانی: ذخیره ارزی، برجام آماده احیا و میلیون‌ها دوز واکسن خریداری‌شده را به عنوان هدیه به دولت رئیسی تحویل دادیم

روحانی گفت: حداقل پنج هدیه بزرگ برای دولت بعد به یادگار گذاشتیم. دولت دوازدهم ذخیره ارزی، برجام آماده احیا و اجرای مجدد، کالاهای اساسی خریداری‌شده و طرح‌های ملی و استانی آماده افتتاح و بالای ۹۰ درصد تکمیل‌شده و میلیون‌ها دوز واکسن خریداری‌شده و آماده تزریق را به دولت سیزدهم هدیه داد.

اقتصاد پرس؛ حسن روحانی، رئیس‌جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم در دیدار با اعضای شورای مرکزی، کمیته سیاسی و دبیران استانی حزب اعتدال و توسعه گفت: زوال اسرائیل به دست خودش اتفاق خواهد افتاد. مساله فلسطین هم باید در خود فلسطین حل شود.

به گزارش سایت روحانی، مهم‌ترین بخش‌های صحبت‌های حسن روحانی را می‌خوانید:

کشور متعلق به اقلیت خاصی نیست که تصور شود نیازی به حضور و مشارکت ما نیست یا چون ممکن است ردصلاحیت کنند تکلیف از ما ساقط است.
قرار بود با انقلاب، اخلاق اسلامی حاکم شود که در آن دروغ، تخریب این و آن، ریا و دزدی و فساد وجود نداشته باشد و جامعه، دینی باشد.
رئیس‌جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم، مسئولیت احزاب را در این شرایط سنگین‌تر دانست و اظهار داشت: ما تحزب را از شهید بهشتی آموختیم. او بود که ابتدای انقلاب بر تحزب تاکید کرد و توانست حزب جمهوری اسلامی را تشکیل دهد که بسیار مؤثر بود. باید این خط را ادامه داد. پس از انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ بوی ناامیدی و یاس به مشام می‌رسد و عده زیادی از مردم ظاهرا کنار کشیدند و ناامید شدند، در این شرایط احزاب نقش مهم‌تری بر دوش دارند.

کشور متعلق به اقلیت خاصی نیست که تصور شود نیازی به حضور و مشارکت ما نیست یا چون ممکن است ردصلاحیت کنند تکلیف از ما ساقط است.قرار بود با انقلاب، اخلاق اسلامی حاکم شود که در آن دروغ، تخریب این و آن، ریا و دزدی و فساد وجود نداشته باشد.

شبح جنگ بیش از هر زمانی بر منطقه سایه افکنده است. روزها و هفته‌ها و ماه‌های آینده برای ایران و کل منطقه بسیار سرنوشت‌ساز است و باید هوشیار باشیم تا سایه جنگ به طور کامل از کشور دور شود.
در دولت دوازدهم در سه مورد تا مرز جنگ پیش رفتیم، روزی که پهپاد آمریکایی در خلیج فارس هدف قرار گرفت، آمریکایی‌ها ما را تهدید کردند، پیام‌های مختلفی مبادله شد و به طور حساب‌شده جلوی جنگ گرفته شد.
بار دوم پس از حمله به آرامکو بود که آمریکایی‌ها ما را متهم کردند. مورد سوم بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بود که باید به آن جنایت بزرگ آمریکا پاسخ می‌دادیم. آنها می‌گفتند اگر به نیروهای ما حمله کنید ما ۵۲ نقطه ایران را مورد حمله قرار می‌دهیم.
اسرائیل که به نیروهای نظامی و اطلاعاتی آماده و زبده خود افتخار می‌کرد، غافلگیر شد. اینکه فلسطینی‌ها چرا و چطور دست به این عملیات زدند، تصمیمی مربوط به حماس است.
اسرائیل امروز دیگر اسرائیل دیروز نیست. اسرائیل هم از نظر اطلاعاتی و امنیتی شکست خورد، هم از نظر اخلاقی و انسانی.
نتانیاهو درصدد توسعه جنگ در منطقه است چون به محض پایان جنگ او باید در انتظار محاکمه در افکار عمومی اسرائیل باشد. نتانیاهو صریحا گفت جنگ فرصتی است که ما باید نقشه منطقه را به طور کامل عوض کنیم.
اینکه گفته می‌شود اسرائیل از بین می‌رود، این یک زوال درونی است. دولت‌های آپارتاید و نژادپرست و میلیتاریست چنانکه در آلمان نازی و آفریقای جنوبی دیدیم، عمر کوتاهی داشتند.
زوال اسرائیل به دست خودش اتفاق خواهد افتاد. مساله فلسطین هم باید در خود فلسطین حل شود.
راه‌حل پیشنهادی ایران چنانکه مقام معظم رهبری چند بار تاکید کردند برگزاری رفراندوم توسط همه ساکنان واقعی فلسطین است؛ راه‌حل ایران سیاسی است نه نظامی.

حداقل پنج هدیه بزرگ برای دولت بعد به یادگار گذاشتیم. دولت دوازدهم ذخیره ارزی، برجام آماده احیا و اجرای مجدد، کالاهای اساسی خریداری‌شده و طرح‌های ملی و استانی آماده افتتاح و بالای ۹۰ درصد تکمیل‌شده و میلیون‌ها دوز واکسن خریداری‌شده و آماده تزریق را به دولت سیزدهم هدیه داد.

نفرت‌پراکنی و کینه‌توزی از یکدیگر در جریان است. حرف‌های برخی مسئولان را می‌بینید چقدر بی‌پایه است، اگر فردا ترافیک تهران سنگین شود یا بنزین آلوده هوا را ناسالم کند می‌گویند مقصر دولت قبل است.
در روزهای آخر ‌دولت دوازدهم میلیاردها دلار اسکناس در بانک مرکزی موجود بود که می‌شد وارد بازار کنیم تا قیمت دلار را به ۱۵ هزار تومان برسانیم، اما برای دولت بعد گذاشتیم که در شرایط سخت از آن استفاده کند.
مسئولان از طرفی می‌گویند ذخایر ارزی نبود و از طرفی می‌گویند دولت قبل همه ذخایر را خرج خرید کالاهای اساسی کرده بود.
واکسن کرونا را به قدری خریدیم که من آن موقع گفتم دولت بعد وظیفه دارد فقط آن را تزریق کند.
حداقل پنج هدیه بزرگ برای دولت بعد به یادگار گذاشتیم. دولت دوازدهم ذخیره ارزی، برجام آماده احیا و اجرای مجدد، کالاهای اساسی خریداری‌شده و طرح‌های ملی و استانی آماده افتتاح و بالای ۹۰ درصد تکمیل‌شده و میلیون‌ها دوز واکسن خریداری‌شده و آماده تزریق را به دولت سیزدهم هدیه داد.
مساله ما این دولت و آن دولت نبود، مساله ما مردم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.