کد خبر : 10225
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1402 - 9:19

رونمایی از اتوبوس های جدید تهران

رونمایی از اتوبوس های جدید تهران
سخنگوی شهرداری تهران از تحویل ۵۳ اتوبوس نو، ۱۰ اتوبوس بازسازی شده و آغاز به کار ۲ اتوبوس برقی در تهران همزمان با هفتاد و چهارمین شنبه امید و افتخار خبر داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ عبد المطهر محمدخانی درباره برنامه شهرداری تهران برای افتتاح روز شنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۲ و جزئیات آیین رونمایی از ناوگان حمل و نقل عمومی در هفتاد و چهارمین شنبه امید و افتخار، اعلام کرد: موضوع حمل و نقل عمومی از ابتدای دوره مدیریت ششم شهری در اولویت بوده و در راستای بهبود آن اقدامات فراوانی صورت گرفته است. بر همین اساس آیین رونمایی از اتوبوس و مینی بوس‌های جدید و بازسازی شده در دستور کار قرار دارد.

وی درباره اهمیت بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت، افزود: با بهبود سیستم حمل و نقل عمومی و سهولت در دسترسی به آن، شهروندان تهرانی رغبت بیشتری به استفاده از وسایل حمل و نقل خواهند داشت.

محمدخانی با تأکید بر اینکه از همکاری با شرکت‌های داخلی برای تأمین اتوبوس‌های کلانشهر تهران استقبال می‌کنیم. ادامه داد: با همکاری شرکت اتوبوس‌ سازی «اسنا» ۲۳ دستگاه اتوبوس تحویل گرفته‌ایم. همچنین شرکت عقاب افشان نیز ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید تحویل داده که در مراسم روز شنبه امید وافتخار رونمایی خواهد شد.

تحویل اتوبوس‌های صفر کیلومتر از شرکت‌های داخلی

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به اینکه بحث توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهری از جمله چالش‌های موجود در شهرهای بزرگ جهان است. اظهار کرد: با هدف تقویت وسایل حمل و نقل عمومی و به طور ویژه اتوبوس، ۲ دستگاه اتوبوس برقی در مراسم شنبه هفته جاری میزبان شهروندان خواهد شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بناست تا در کنار تحویل اتوبوس‌های صفر کیلومتر از شرکت‌های داخلی، ۱۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده نیز به ناوگان اضافه شود.

محمدخانی درباره روند بازسازی اتوبوس‌ها نیز عنوان کرد: بازسازی اتوبوس‌ها در سه سطح انجام می‌شود. سطح اول مربوط به کل اتوبوس است که هزینه بیشتری را در برمی‌گیرد. قاعدتا برای بازسازی اتوبوس‌ها باید زمان بیشتری صبر کرد. در سطح دوم به موضوعاتی از جمله تزئینات، ترمز و … توجه می‌شود. سطح سوم هم مربوط به نقاشی و رنگ آمیزی اتوبوس‌ها است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.