کد خبر : 13217
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 20:25

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعلام کرد؛

تامین ساخت ۲ میلیون زمین نهضت ملی مسکن

تامین ساخت ۲ میلیون زمین نهضت ملی مسکن
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آخرین آمار حدود یک و نیم میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز (۲۲ مهر) در کنفرانس ملی راهبردهای اقتصاد مسکن انبوه‌سازی و معماری پایدار، سیاست‌گذاری مسکن با اشاره به عدم اعطای تسهیلات بانک‌ها در راستای قانون جهش تولید مسکن در دولت سیزدهم، گفت: جای تأسف دارد که علی‌رغم اینکه در قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها مکلف شدند حداقل در سال اول اجرای قانون ۳۶۰ هزار میلیارد تومان یعنی معادل ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به مسکن اختصاص دهند؛ اما آمارها نشان می‌دهد بانک‌ها کمتر از ۲۰ درصد از تکالیف خود را انجام داده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: اکنون پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری در کشور داریم که تأمین مالی تمام آنها متأسفانه متوجه دولت است در حالی که می‌توانیم از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل این پروژه‌ها استفاده کنیم در حالی که یک‌سی‌ام نیاز پروژه‌های عمرانی در کشور منابع داریم و راه‌حل پروژه‌های عمرانی کشور و اتمام آنها و بهره‌برداری از آنها، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون برای ۲ میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن، زمین آمارگیری شده و طبق آخرین آماری که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده حدود یک و نیم میلیون واحد مسکونی با میانگین پیشرفت ۲۵ درصد در حال ساخت است. در کشور زمین‌های بسیاری داریم. در تولید مصالح ساختمانی هم خودکفا هستیم؛ پس چرا باید در بحث مسکن گرفتار باشیم، به گونه‌ای که بسیاری از مردم برای صاحب خانه شدن مشکل دارند.

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.