کد خبر : 14130
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مهر 1402 - 15:43

روند افزایشی قیمت نفت معکوس شد

روند افزایشی قیمت نفت معکوس شد
قیمت نفت روز پنج شنبه تحت تاثیر دورنمای تسهیل تحریم‌های آمریکا علیه صادرات ونزوئلا، روند افزایشی روز گذشته را معکوس کرد و کاهش یافت.

به گزارش اقتصاد پرس؛  بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در دسامبر، ۴۳ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۹۱ دلار و هفت سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در نوامبر که روز جمعه منقضی می شود، با ۱۷ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۸۸ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد تحویل دسامبر وست تگزاس اینترمدیت، با ۲۲ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۸۷ دلار و پنج سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز گذشته در پی افزایش نگرانی‌ها نسبت به مختل شدن عرضه به بازار جهانی و کاهش بیش از حد انتظار ذخایر آمریکا، حدود دو درصد صعود کرده بودند.

عامل اصلی تاثیرگذار در کاهش قیمت نفت، مجوز شش ماهه دولت آمریکا برای انجام مبادلات مالی در بخش انرژی ونزوئلا بود. این مجوز پس از توافق میان دولت ونزوئلا و اپوزیسیون سیاسی این کشور برای تضمین انتخابات منصفانه در سال ۲۰۲۴، صادر شد.

صادرات نفت ونزوئلا می‌تواند قیمت جهانی نفت که پس از درگیری میان مبارزان فلسطینی و رژیم صهیونیستی و همچنین کاهش عرضه اوپک پلاس سیر صعودی پیدا کرد را ملایم کند.

همچنین گزارش روز چهارشنبه اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت و سوخت این کشور هفته گذشته به دلیل افزایش تقاضا برای دیزل و نفت کوره، کاهش پیدا کرده است. ذخایر سوخت‌های تقطیری، در هفته منتهی به ۱۳ اکتبر، به میزان ۳.۲ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۱۱۳.۸ میلیون بشکه رسید. ذخایر نفت به میزان ۴.۵ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۱۹.۷ میلیون بشکه رسید. ذخایر بنزین هم با ۲.۴ میلیون بشکه کاهش، به ۲۲۳.۳ میلیون بشکه رسید.

بر اساس گزارش رویترز، عرضه نفت ممکن است محدودتر شود. منابع آگاه اظهار کرده‌اند که صادرات نفت روسیه از طریق بنادر غربی این کشور در نوامبر، حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا می‌کند زیرا پالایشگاه‌های داخلی با پایان فصل تعمیرات، تولیدشان را افزایش می‌دهند.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.