کد خبر : 3178
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1402 - 7:15

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲

در حالی که قیمت طلا و سکه در ۱۰ روز گذشته روند افزایش داشت اما شروع هفته سوم مرداد با کاهش قیمت در این بازار و برگشت سکه‌های سنگین به کانال پایین‌تر مصادف شد. اصلاح قیمت دلار این کاهش قیمت را رقم زده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ قیمت طلا و سکه هفته سوم مرداد را با کاهش قیمت آغاز کرد. این روند نزولی بعد از ۱۰ روز افزایش پی‌درپی قیمت، متاثر از اصلاح قیمت دلار رخ داد.

کارشناسان اقتصادی روند کاهشی دلار را اصلاح قیمت عنوان می‌کنند و معتقدند فعالیت‌های بازارساز و تزریق ارز به بازار غیررسمی منجر به افت قیمت در بازارهای مالی شده است.
حباب سکه تخلیه شده

در همین راستا حمید‌رضا جیهانی کارشناس اقتصادی با اشاره به تخلیه حباب طلا و سکه در هفته‌های گذشته گفت: «در هفته‌های گذشته حباب قیمت طلا و سکه به مقدار زیادی تخلیه شد و بازار روند با ثباتی پیدا کرده است. قاعدتا با هماهنگی که در قیمت‌گذاری دلار هست طلا هم حرکت کاهشی خواهد کرد.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «به نظر می‌رسد با توجه به اخبار اقتصادی جهانی که شاهد هستیم، ضعف برخی کامودیتی‌ها و احتمال رکود که بعضا موسسات مطالعاتی غرب پیش‌بینی می‌کنند رشد بیشتری در قیمت طلا و سکه داشته باشیم.»

این کارشناس اقتصادی افزود: «در یک تا دو ماه آینده احتمال این هست که طلا رشد بیشتری نسبت به دلار داشته باشد اما این مقدار رشد صدم درصد است و زیاد نیست.»

پرچمداری سکه امامی در کاهش قیمت

دیروز ۱۴ مرداد قیمت سکه امامی با کاهش ۶۴۲ هزار تومانی یک پله عقب‌نشینی کرد. این قطعه با رقم ۲۸ میلیون و ۸۵۱ هزار تومان مبادله شد. قیمت سکه بهار کاهش ۴۰۶ هزار تومانی داشت. سکه بهار نیز امروز در کانال پایین‌تر و با قیمت ۲۵ میلیون و ۶۹۲ هزار تومان معامله شد.

دیروز نیم‌سکه سکه افت ۲۵۰ هزار تومانی داشت. این قطعه به رقم ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز کاهش ۱۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی نیز ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد و به قیمت ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.
کاهش حباب در تمام قطعات سکه

دیروز قیمت طلا با وجود افزایش جزئی قیمت انس جهانی طلا کاهش داشت. در روز جاری و در لحظه نگارش این گزارش هر مثقال با ۸۸ هزار تومان کاهش، با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۷۴ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز کاهش ۱۹ هزار و ۴۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۷۲ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. امروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۳۴۰ هزار تومان رسید.

دیروز حباب سکه در تمام قطعات کاهشی بود. امروز حباب سکه‌ امامی بیشتر از سایر قطعات ریزش داشت. حباب سکه بهار ۷۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۸۹ هزار تومان، ربع سکه ۶۹ هزار تومان  و سکه گرمی ۶۱ هزار تومان کاهش داشتند.

گفتنی است انس جهانی طلا در روزهای پایانی هفته گذشته کاهش ۲۰ دلار داشت. امروز طلای جهانی با رشد محدودی همراه بود و در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۹۴۲ دلار معامله شد.

/تجارت نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.