کد خبر : 1282
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 - 11:53

توسعه کشت گیاهان دارویی نیاز به عزم ملی دارد

توسعه کشت گیاهان دارویی نیاز به عزم ملی دارد

رئیس انجمن گیاهان دارویی گفت: با توجه به استقبال جهانی از گیاهان دارویی، باید توسعه کشت گونه های استراتژیک را عزم ملی دنبال کرد.

اقتصاد پرس: محمدباقر رضایی رئیس انجمن گیاهان دارویی با اشاره به وضعیت تولید گیاهان دارویی در کشور اظهار داشت: تولید گیاهان دارویی به سادگی امکان پذیر نیست، چرا که استفاده بی رویه از کود و سایر مواد شیمیایی زمینه را برای  تخریب عرصه های منابع طبیعی و عدم کشت زراعت محصول نو فراهم کرده است.
وی با اشاره به اقتصادی بودن کشت گیاهان دارویی گفت: در واقع برای اقتصادی بودن کشت گیاهان دارویی لازم است کلیه مراتع کم بازده و زمین های دیم زا که به سبب سنتی بودن کشت و افزایش رویکرد و برداشت بی رویه از بین رفتند، با انتخاب خاک سالم و احیای مراتع به عرصه های قابل کشت برگردند تا از واردات گیاهان دارویی بی نیاز شویم.
رضایی ادامه داد: با توجه به استقبال جهانی از گیاهان دارویی، می توان گفت که توسعه کشت و گونه های استراتژیک نیاز به عزم ملی دارد.
رئیس انجمن گیاهان دارویی با اشاره به وضعیت صادرات گیاهان دارویی بیان داشت: تخریب عرصه ها و کاهش تولید نقش بسزایی در افت صادرات گیاهان دارویی دارد و از این رو لازم است با مکانیزه کردن زراعت و احیای عرصه های تخریب شده ، صادرات را افزایش دهیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.