کد خبر : 20229
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آذر 1402 - 10:09

ردپای نماینده آتش‌زننده برجام در اعطای ۹۰۰ وام ازدواج غیرقانونی

ردپای نماینده آتش‌زننده برجام در اعطای ۹۰۰ وام ازدواج غیرقانونی

روزنامه اعتماد نوشت: در فاصله کمتر از ۳روز پس از افشای فساد ۳میلیارد و ۳۷۰میلیون دلاری موسوم به «چای گیت»، این‌بار ابعاد تازه‌ای از یک فساد تازه در اعطای غیرقانونی وام ازدواج به ۹۰۰نفر از افراد فاقد صلاحیت رسانه‌ای شده که در آن ردپای یکی از نمایندگان در آن پیداست.

به گزارش اقتصاد پرس؛ در فاصله کمتر از ۳روز پس از افشای فساد ۳میلیارد و ۳۷۰میلیون دلاری موسوم به «چای گیت»، این‌بار ابعاد تازه‌ای از یک فساد تازه در اعطای غیرقانونی وام ازدواج به ۹۰۰نفر از افراد فاقد صلاحیت رسانه‌ای شده که در آن ردپای یکی از نمایندگان در آن پیداست.

به گزارش اعتماد، ۱۳آذرماه بود دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به دستگیری متهمان پرداخت وام ازدواج با جعل اسناد رسمی در این استان گفت: کیفرخواست مدیر یک بانک به‌ همراه همدستانش به‌دلیل پرداخت ۲۴۴ فقره وام با جعل اسناد رسمی صادر شد. حسن غریب در ادامه اظهار داشت: این متهمان با جعل اسناد رسمی هویتی و سند ازدواج خانواده‌هایی که مشمول قوانین اخذ وام قرض‌الحسنه ازدواج نبودند اقدام به اخذ ۲۴۴ فقره وام ازدواج کردند.

علی رضایی مدیرعامل و رییس هیات‌مدیره صندوق قرض‌الحسنه موسی بن جعفر قم، اما دیروز ابعاد تازه‌ای از تخلف مالی را نمایان کرد. موضوع زمانی آغاز شد که یکی از نمایندگان در اظهارنظری که در رسانه‌های استانی بازتاب پیدا کرد با انتقاد از چهره‌های دیگری نسبت به معرفی برخی افراد به موسسات مالی برای اخذ وام انتقاد کرده و آن را به معنای گداپروری تفسیر و تحلیل می‌کند.

این نماینده گفت: «اینکه کارهای کلان مجلس و نماینده مردم بودن را رها کنیم و بگوییم نماینده خوب منم که یک نفر را من معرفی کنم تا ۵ میلیون تومان، صندوق موسی بن جعفر نیروگاه قرض‌الحسنه بدهد؛ یعنی مردم را گدا کنیم و منت سرشان بگذاریم که مثلا وام ۵ میلیونی به تو دادم؛ این کارها صحیح نیست.» بلافاصله پس از این اظهارنظر یکی از اعضای صندوق موسی بن جعفر به میانه این منازعه ورود کرد و از نقش این نماینده در پرداخت وام‌های ازدواج به ۹۰۰زوج پرده‌برداری کرد.

عضو هیات‌مدیره صندوق موسی بن جعفر با اشاره به نقش این نماینده در اعطای این حجم از وام‌های ازدواج می‌گوید: «جنابعالی نیز به عنوان نماینده تاکنون بیش از ۹۰۰ نفر را برای اخذ وام ۵ میلیون تومانی به صندوق موسی بن جعفر علیه السلام معرفی نموده‌اید که نامه‌های مرقومه از طرف دفتر جنابعالی موجود است.»

رضایی در این نامه که در اختیار روزنامه اعتماد قرار گرفته، می‌نویسد: «سخنرانی جنابعالی در جمع قمی‌های مقیم مرکز که در هفته‌نامه «قم بزرگ» و بسیاری از سایت‌ها و کانال‌های استانی و ملی انعکاس داشت را خواندم که شما در بخشی از سخنرانی فرموده بودید اینکه کارهای کلان مجلس و نماینده مردم بودن را رها کنیم و بگوییم نماینده خوب منم که یک نفر را من معرفی کنم تا ۵ میلیون تومان صندوق موسی بن جعفر(ع) نیروگاه وام قرض‌الحسنه بدهد؛ یعنی مردم را گدا کنیم و منت سرشان بگذاریم که مثلا وام ۵ میلیونی به تو دادم و این کارها صحیح نیست!!! چون جنابعالی به‌رغم ملبس بودن به لباس مقدس روحانیت رعایت حق و انصاف را ننموده‌اید و حتی کتمان حقیقت نموده‌اید بر خود وظیفه دیدم با این نامه سرگشاده از حقیقت دفاع نمایم.

به احتمال زیاد منظور جنابعالی از این سخنان جناب آقای … همکار دیگر شما در مجلس شورای اسلامی است.

این فرمایش جنابعالی از آن جهت برایم تعجب‌آور بود که رفتار شما با گفتارتان در تضاد و تناقض است چرا که جنابعالی نیز به عنوان نماینده قم تاکنون بیش از ۹۰۰ نفر را برای اخذ وام ۵ میلیون تومانی به صندوق موسی بن جعفر علیه‌السلام معرفی نموده‌اید که نامه‌های مرقومه از طرف دفتر جنابعالی موجود است. برای من جالب بود که دفتر آقای … از زمان شروع ثبت‌نام انتخابات هیچ‌کس را جهت اخذ وام معرفی نکرده‌اند؛ وقتی علت را از دفتر ایشان جویا شدم، گفتند طبق ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی معرفی وام از زمان شروع ثبت‌نام‌ها تا انتخابات جرم محسوب می‌شود ولی دفتر جنابعالی برخلاف قانون در این زمان ممنوعه هم افرادی را برای اخذ وام معرفی نموده‌اند که مدارک آن هم در صندوق موسی بن جعفر علیه السلام موجود است.»

رضایی در ادامه یادآور می‌شود: «رطب خورده منع رطب کی کند…؟ و جنابتان فرمودید ۵ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه گداپروری است. سوال اساسی این است در این ۸ سالی که در مجلس هستید چه اقدام ملی و بزرگ را که در سخنرانی مدعی انجام کارهای بزرگ بوده‌اید، داشته‌اید که مانع فقیر شدن مردم نشوید؟ کدام طرح یا پیشنهاد یا طرح اقتصادی را ارایه داده‌اید؟ حاج آقا خبر دارید مردم با همین ۵ میلیون تومان برخی مشکلات‌شان حل می‌شود آیا به این عبارت گرفتن وام ۵ میلیونی گدایی است فکر نکردید؟ به این ۹۰۰ نفری که خود معرفی کردید ظلم و توهین کرده‌اید؟ آیا این جمله شما توهین به مشتریان صندوق و کسانی که از طرف بزرگان شهر معرفی شده‌اند نیست؟ بنده حقیر جنابعالی را مثل خیلی از مردم نمی‌شناختم و با توصیه آقای دکتر امیرآبادی فراهانی به شما رای دادم و حتما هم به یاد دارید که در جلسه‌ای که خدمتتان بودیم بنا به توصیه ایشان قرار شد دفتر شما هم بتوانند وام معرفی کنند ضمن اینکه غیر از شما دو بزرگوار بزرگان زیادی، افرادی را برای دریافت وام به صندوق معرفی می‌کنند و همچنین مرحوم حضرت آیت‌الله آشتیانی و دکتر لاریجانی نمایندگان ادوار قبلی مردم را برای حل مشکلاتشان به صندوق معرفی می‌کردند ولی نمی‌دانم شکوه این تناقض در گفتار و رفتار شما را به کجا ببرم؟ جنابعالی به خوبی واقف هستید که صندوق قرض‌الحسنه موسی بن جعفر علیه‌السلام طی این ۴٣ سال فعالیت خود مصداق بارز آیه ٢۴۵ سوره بقره است که می‌فرماید: «یقرض‌الله قرضا حسنا…» بوده و در این مدت در زمینه قرض‌الحسنه فعالیت نموده است و دلیل اینکه این مجموعه به اعتماد نامه شما به مردم وام می‌دهد تشخیص نیازمند بودن اشخاص از شما است. فلذا چنانچه این ۹۰۰ نفر که شما جهت اخذ وام قرض‌الحسنه معرفی کردید نیازمند بوده‌اند آیا لفظ گدا برای این افراد به دور از انصاف نبوده است؟ آیا شایسته شخصی همچون شماست که در لباس خدمت به مردم از چنین لفظی برای افراد کم‌بضاعت و بی‌بضاعت استفاده کنید؟ من بنای پرداختن به بقیه سخنرانی شما را ندارم مشکلات مردم را کم نگرفته و وام‌های قرض‌الحسنه را به سخره نگیرید مردم گرفتارند به جای تخریب به فکر مردم باشید آیا فکر نمی‌کنید طرح موضوعات اختلاف‌انگیز و ایجاد دو قطبی‌های کاذب باعث یأس و نا امیدی مردم و برخلاف منویات مقام معظم رهبری است؟ در آخر به عنوان برادر دینی توصیه مصلحانه‌ام به شما این است که برای مردم کار کنید چون امام علی علیه‌السلام فرمودند «فرصت»ها چون ابر می‌گذرند؛ شما نیز از این فرصت باقی‌مانده نمایندگی‌تان برای خدمت به مردم استفاده کنید.» باید دید سرانجام این نوع رویارویی‌ها در طیف اصولگرایان چه نتایجی در بر خواهد داشت و آیا نهادهای نظارتی به این نوع تخلفات ورود خواهند کرد یا نه؟

/اعتماد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.